Nya manuset skapar redan debatt. :)

Nu har jag öppnat word och skrivit 1,5 kapitel i mitt alldeles nya romanmanus. Detta blir en feelgood. 

Jag läste högt ur mitt manus för två författarkollegor och de hade många åsikter om mina karaktärers namn. Det blev rent av en debatt. 

De tycker att jag ska ändra namnen på båda mina karaktärer, men jag skriver bara ner Ulla-majas och Ines berättelse. Jag som författare anser inte att jag kan gå in och byta namn hur som helst. Karaktärerna kommer till mig och jag ser mig som ett verktyg som skriver ner det som dom vill berätta. Skulle känns jättekonstigt att byta ut deras namn.
De var så de kom.

Vi får se hur det blir med det framöver. 
 
Det är onekligen bra att damerna skapar debatt redan efter 1,5 kapitel. Det bådar gott inför boksläppet och framtiden. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback