Skärmfrid och Jultid!

 
I morgon börjar vår skärmfrid. Alla typer av skärmar, så som telefoner, datorer, tv ska få vila i frid i si så där tre dagar. TRE DAGAR!! Fattar ni! Det är hur lång tid som helst. Gissa om familjen här kommer sitta och titta på varandra och undra vad vi ska ta oss till. Helt galet ju! Här är vi vana att i princip vara uppkopplade jämt på alla möjliga sätt.
 
 
Men ... det kommer nog bli bra, vi får väl baka, skotta snö, leka i snö, gå på bio, spela sällskapsspel (gamla hedeliga), läsa,åka pulka och prata. Jisses, ska vi prata med varandra igen! :O
Skriva noveller kan vi ju göra, på papper! :D Det gjorde vi ju på höstlovet, jag och barnen.
 
Man kan ju tro att det är någon annan i familjen som hittat på det här med skärmfrid. Men faktum är att det är JAG. Hur det nu kom sig. Men jag har liksom tröttnat på att barnen föredrar barnprogram (hela dagarna) eller "skjuta döda spel" istället för att gå ut i snön och bygga snögubbar eller åka pulka. Det ska bli ändring på det nu! He he he..
 
(Lånade grannes snögubbe eftersom våra barn inte gjort någon. Jag och min son kunde inte låta bli att ge den pupiller... ;). )
 
Jag är lagom poppis just nu, men gillar de inte läget kanske det inte kommer någon tomte! ;) hi hi..
När allt kommer kring är det nog jag som kommer lida mest. Jag kommer sakna ihjäl mig efter alla bloggar jag brukar läsa. (tur att vissa har gått på julledighet iallafall) Efter att själv få skriva inlägg (det är väl därför det här blir så långt med extra många bilder).
 
 
Här är matjesillstårtan jag gjorde igår, den blev mycket uppskattad. (Synd bara att jag inte hann göra den kvällen innan för då hade den varit ännu vassare). Kvällen var jättetrevlig och julklappsspelet kunde ha slutat i kaos. Tänk er dryga 25-30 pers som slåss om paket när man får jämt par på ett par tärningar. Svettigt och kul!  Jag gick inte lottlös. Fick en after eight ask med mig hem. Barnen vann både julkorvar, köksvertyg (flera olika), godis och en digital äggklocka. Fina bra-att-ha-prylar! :D
 
Den 27:e är jag tillbaka. :D Jag vill passa på att önska ALLA en underbar JUL med massa god grejer och fina paket. ( idag kommer jag titta in lite då och då, tänkte även hinna runt en runda till er! )
För er som vill nå oss, finns vi på vår gamla hedeliga hem telefon! ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

God Jul! Snygg snögubbe hehe. Jag kommer inte heller att skriva så mycket på bloggen under de närmaste dagarna. Det finns nämligen människor i min omgivning som antyder att JAG skulle tillbringa för mycket tid vid datorn. VA! Det kan väl ändå inte vara möjligt, de måst skämta med mig :-)
Men för att mina nära och kära inte ska behöva vara missnöjda, ska även jag försöka ägna mig åt lite skärmfri tid :-)
Ha en underbar julafton!
Kram Lee

2012-12-23 kl. 13:07:25

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

Ha en skön skärmfri tillvaro och välkommen tillbaka! Tufft av dig att kräva skärmavbrott, tycker jag som inte ens vågat tänka en sån tanke... God jul!

2012-12-23 kl. 14:15:23

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Anne Jonsson

Ha en bra och fin jul med massor med god mat, goda godisar och god familj!! God Jul!!

2012-12-25 kl. 18:24:57

URL: http://www.annejons.wordpress.com
Postat av: Carola

Modigt beslut från dig men jag förstår samtidigt att det kan bli lite väl mycket av stirrandet på skärmar. Att prata och umgås är mysigt. Vi gjorde en snögubbe för en vecka sedan men den har hunnit smälta ner till en oformlig klump vid det här laget :-).
Hoppas ni har haft en riktigt skön och avkopplande jul. Vi ses snart.

2012-12-26 kl. 19:02:24

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Anne Jonsson

Hoppas du haft en härlig jul och jag vill önska sig en god fortsättning på helgerna. Du är välkommen tillbaka till bloggvärlden...:-)

2012-12-26 kl. 20:41:11

URL: http://www.annejons.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback