Förväntan



Har du någon förväntan?

För mig är förväntan någon som känns i hela kroppen. En känsla av spänning som byggs upp för varje dag tills svaret dimper ner som en oförlöst bomb. Ska jag våga svara på samtalet? Ska jag våga öppna mailet? Tänk om svaret jag får gör mig besviken.

Någon sa till mig att man aldrig ska förvänta sig något, att man ska lägga locket på tills man vet. Jag håller inte med om det. Jag gillar känslan av förväntan, skulle det inte bli som jag önskar, har jag haft en skönkänsla i kroppen under tiden. Blir svaret negativt, får jag ta nya tag. Det kommer en dag när jag får det svaret jag vill ha, det gäller bara att inte ge upp hoppet.

Förväntningar för mig är levande drömmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback