Regler!

 
Jag har satt upp några få regler kring mitt skrivande

* Vänd inte på dygnet- Skriv dagtid
* Låt helgerna vara just helg
* Ta semester när resten av familjen har semester 
 
Hur kommer det sig då, att jag sitter här och skriver mitt i natten och att jag nu i helgen fick höra:
"Hur länge ska du hålla på med det där? Har du tid med oss också?"
Tänk att det är så svårt att hålla sig ifrån skrivandet. Jag dras hela tiden till datorn och min text. "Ska bara, det går fort, en liten stund".
Det måste bero på att jag väntat så länge med att skriva, hela mitt liv har jag tänkt bli författare, men har aldrig riktigt haft tiden till det. Nu är det som om någon öppnat en fördämning och allt ska ut på en och samma gång. 
När jag var i 16-20års åldern skrev jag noveller som jag sålde till novelltidningar, så som "Mitt livs novell", "Allers" och "Året runt". De gamla tidningarna ligger och skräpar någonstans i källaren.
Det är extra skönt när jag läser om olika författare som debuterat i 40-års åldern, det verkar rätt vanligt. Tror att det beror på att barnen blivit större, man har mer tid för sina egna intressen och tänker kanske lite "nu eller aldrig!".
För mig är det NU och aldrig kommer det aldrig att bli! :)

Kommentarer
Postat av: Carola

Som 40-åring känner man att det börjar bli dags att göra det där som man alltid drömt om. Ingen annan tycks ju göra det åt mig :D. Jag har relativt små barn, 5 och 8 år men de får helt enkelt klara sig själva mer. Nu är det dags att tänka på mig själv och mina behov också :). Den minsta har varit väldigt mammig av sig men hon börjar mogna och bli mer självständig när hon märker att hon inte får mig att leka med henne hela dagarna. Som tur är har hon fått en jämngammal kompis i grannskapet som hon leker mycket med och då passar jag på att ha egen tid vid datorn.
Nu ska jag kolla in dina smycken. Kan du leva på att tillverka smycken? Måste vara en av drömmarna att få göra det du trivs mest med?

Svar: Jag har inte försökt leva på mina smycken men visst skulle det vara underbart att kunna göra det. Jag har också tänkt blogga om dem någon dag. :D

2012-06-28 kl. 11:14:03

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Marianne Jacobsson

Minns inte att du läste Alfons Åberg, ska bara, men ska bara det har vi lite till mans, man vill ju alltid bli klar med det man har i huvudet för stunden och inte bli avbruten. Ide´flödet måste få ta plats. Var glad att du har ideer som tar plats det är inte alla som har det, många lider av ide´torka och de förstår inte varför man är i sin egen bubbla. Jag är just nu i min höstbubbla, förberedelsetid=ide´verkstad, inköp av material som ska bli något till hösten o vintern. Vill bara säga att du är i gott sällskap.

Svar: :D

2012-06-28 kl. 20:21:45

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback