Sämsta dagen ever!

Ögonmigrän, har ni haft det någon gång? Det börjar med synfältsbortfall. Jag fick ett sms och kunde inte läsa det, för visa ord kunde jag inte se. Därefter såg jag små taggiga korvar i synfältet. Gick till spegeln och såg bara halva mitt ansikte. Petade i mig 2 värktabletter och åkte på möte i skolan... 3 barn ...3 möten... Jag blundade mig igenom dessa möten bakom mörka solglasögon.
Väl hemma igen bäddade jag ner mig och har legat här sen dess. Nu är det sen em och huvudvärken finns kvar, men synen är så gott som återställd.
 
Ser fram emot morgondagen och hoppas att det här gått över tills dess. Ska jobba i morgonkväll!
 
Fick ett mycket trevligt mail idag som jag ska svara på i morgon. Trots tuff dag la sig lite guldskimmer över den. :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Vad tråkigt att höra, Jenny. Men bra att det mesta har gått över. Hoppas huvudvärken går över också. Jag har aldrig hört talas om ögonmigrän, där lärde jag mig något nytt i alla fall :-)

Svar: Inget ont som inte har något gott med sig. Alltid bra att lära sig någonting nytt. ;) Slapp i alla fall kräkas den här gången. (det var flera år sen sist, så det är inte så ofta). Huvudvärken är fortfarande skit jobbig... jag ska jobba i morgon, så jag måste vara bra. Idag hade det aldrig gått.

2012-11-13 kl. 20:03:12

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Fia Filur

Men usch vad otäckt! Har aldrig hört talas om det, men låter läskigt att inte kunna se :( Hoppas du mår bättre snart!

Svar: Tack! Ja, det är obehagligt att tappa synfält. Förra gången följdes det av grym huvudvärk och uppkastningar. Men den här gången stoppade det vid huvudvärk. Har fortfarande grym huvudvärk. Men jag har i alla fall okej syn igen. :D

2012-11-13 kl. 20:32:35

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Kati

låter hemskt otrevligt. Men kul att du iaf fick ett trevligt mail. :))

Svar: Ja, trist dag. Berättar mer om mailet längre fram! :D

2012-11-13 kl. 21:49:27

URL: http://www.katarinapersson.com
Postat av: Anneli

Fy det låter obehagligt, hoppas att du snart mår bättre igen!

Svar: Tack! Idag mår jag mycket bättre! :D

2012-11-14 kl. 00:20:47

URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.se
Postat av: Carola

Jag har fått ögonmigrän där halva synfältet försvinner. Tar jag en huvudvärkstablett i tid slipper jag huvudvärken och även synstörningarna efter ett tag. Vid ett tillfälle körde jag bil och som tur var, var min man med och kunde ta över. Vet inte hur jag skulle ha klarat de tio milen annars. Skönt att du mår bra nu :).
Nyfiken på det där mailet :))). Du får avslöja när det blir läge.

Svar: Ja, visst är det hemskt. Samma här. Ang mailet så återkommer jag längre fram! ;) Men håll tummarna så är du extra snäll! :D

2012-11-14 kl. 16:55:12

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Carola

Klart jag håller tummarna Jenny :)! Allt vad jag kan... för jag anar :D.

Svar: :D Tack!

2012-11-15 kl. 20:50:56

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback