Flumflum

Nu ska ni få veta något om mig som inte så många vet. Under 7 år utövade jag Yoga och Meditation regelbundet. Nu var det ett antal år sen men jag funderar skarpt på att börja igen.
Har haft mycket nytta av det jag lärt mig där, om visioner, inre målbilder och olika mantran. Ja, ja, jag vet att för er som aldrig provat låter det super flummigt nu. Men faktum kvarstår att man mår bra av det.
Det finns många olika former av yoga personligheter. Jag blev aldrig en sån där som går i vita lakan och inte kan tala snabbt längre, utan jag är en vanlig person som utövar yoga på samma sätt som om jag går till simhallen och simmar några längder. Det påverkar mig inte så mycket om folket runt om är hur flummiga som helst. Men jag har onekligen plockat russinen ur kakan och känner att jag saknar lugnet som finns på ett traditionellt yoga pass.
Jo, då. Jag har också gått ett par år på Qi gong och det var ännu flummigare, men oerhört avstressande och skönt.
Vad har nu detta med mitt skrivande att göra, inte mycket förstås. Men däremot den inre målbilden som jag lärt mig måla upp så nogsamt. DEN har betydelse för mig. Den gör att jag vågar tro på mitt eget projekt. Varje kväll när jag ska sova, när jag ligger där och blundar målar jag upp den perfekta bilden av hur det kommer bli framöver.
Nu blir det om möjligt ännu flummigare när vi kommer in på mantran. Har man en hög önskan så kan man omsätta sin önskan i ord och därefter upprepa sin önskning gång på gång tyst för sig själv inne i huvudet. Har ni provat det någon gång?
Mental träning kallas det nu för tiden. :D
Som ni vet gillar jag Citat och här kommer två riktigt bra.
- Allt jag upplever nu är ett resultat av alla mina tidigare val

-Ibland är ord det bästa vi kan ge till andra människor

Må gott!

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Jag har aldrig testat detta, men har bekanta som har gjort och upplever samma sak som du. Så jag tror inte alls det behöver vara flummigt. För alla sätt är bra, utom de dåliga, för att nämna ännu ett talesätt :-)

Svar: :D Prova vet ja!

2012-10-16 kl. 10:43:36

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Får nog göra det någon gång :-)

2012-10-16 kl. 12:22:40

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Linda

Aldrig testat själv men min favvo-instruktör på Sportlife kör mycket med inre målbilder under passets gång.

Hans favorit är bl.a. "du kan aldrig träffa ett mål du inte kan se"

Ha det gott!

Kram

Svar: Nä precis, och det är ju exakt vad det handlar om. Att ha siktet inställt och köra!Saknar dig! :/ <3 Kram

2012-10-16 kl. 15:17:48

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback