Det finns böcker och så finns det böcker (Nytt inlägg texten försvann i förra)

Det högsta betyg en bok kan få, är en bok som etsar sig fast i ens minne.
 
Den här boken kommer jag alltid bära med mig. En hemsk och fasansfull berättelse om hur unga kvinnor/män och även barn säljs som sexslavar världen över. Tyvärr bygger den på sanna berättelser och det är inte svårt att förstå att verkligheten ser ännu värre ut. En bok som berör och rör om i ens inre, så till den milda grad att man känner sig blåögd när man sitter ute i solen och njuter. För med vetskapen om vad som faktiskt pågår samtidigt som jag själv njuter av livet är tung att bära. Att människor i detta nu transporteras i containrar över världen. Till ett liv värre en helvetet.
Boken finns till försäljning från och med 15 Maj 2013. Läs den!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Skriver om min förra kommentar då. Ramona är ju ett finfint exempel på en egenutgivare som verkligen har lyckats! Jag har inte läst nåt av henne själv, men det är möjligt att det blir den där framöver. När jag får mer lästid :-)

Svar: Det tycker jag är ett bra val. Skrämmande och viktig.

2013-04-05 kl. 13:57:14

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Carola

Jorden är egentligen en mycket farlig plats. Varje dag är jag tacksam att jag har det så fantastiskt bra och inte behöver vara rädd eller kämpa för att få mat för dagen. I min bokhylla står "Bara en dotter" av Sarita Skagnes som jag borde läsa. Det är en biografi av Sarita som jag träffade personligen på en lokal bokmässa. Det skär verkligen ända in i hjärtat när man hör och läser om hur fruktansvärt illa många människor far.

Svar: Ska hålla utkik efter den boken. Vissa människor är så galet sjuka och att de har så lite empati... Jag fattar det inte. Usch!

2013-04-05 kl. 18:42:02

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: anomaR Förlag AB

Hej Jenny!

Du skulle inte vilja vara så snäll och skicka förlaget direktlänken till din recension? Det blir enklare att återkoppla till din sida.

Mvh
anomaR Förlag AB
Thommy Fransson

Svar: Jag har skickat den nu! :D

2013-04-15 kl. 19:39:57

URL: http://www.anomar-forlag.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback