Me, myself and I

Det är bara jag som kan skriva klart mitt manus. Bara jag som kan fixa och trixa med meningarna. Bara jag som kan sätta mig ner på stolen och få det gjort.
 
Hur kommer det sig då, att allt annat kommer emellan? 
Det är nog så att sensommaren är här med allt som ska anmälas. Cheerträningsgrupper ska testas, sånglektioner ska sjungas, fotbollsmatcher ska spelas och skateskolan ska startas upp.
Samtidigt ska föräldrarmöten avverkas i både skola och föreningar.
 
Jag då, borde inte jag anmäla mig till en höstkurs? Jag som alltid brukar försöka förkovra mig på något sätt under november/decembermörkret. Men vad vill jag göra då?
Förra hösten gick jag en kurs i att skriva för film. Mycket roligt och givande. Svårt som attan, men ack så lärorikt.
 
Ska jag vara ärlig har jag inte ens kikat in på Skrivarakademin för att se vad det har att erbjuda i år. Å andra sidan, så är det just det. Att det bara är jag som kan skriva klart mitt manus. Har jag tid att kursa den här hösten? Borde jag inte bara ge hela min själ åt att få klart det jag håller på med?
Svårt. För jag vet att det blir mycket skjutsande under hela hösten, tiden går och skrivandet krymper.
Och jag vet att jag kommer sitta här i novembermörktet och reta mig på att jag inte har någon rolig kurs inbokad. Fast å andra sidan ska jag också hinna med att gå till gymmet den här hösten. Kanske ska jag låta det bli mitt höstliga äventyr. Två kvällar i veckan.
 
Vad har ni för planer till hösten? Ska ni kursa?
Vad sägs om att starta en skrivarcirkel? Vi som bor i sthlm med omnejd. Vi skulle kunna träffas en kväll i månaden och snacka text över en fika.
Hojta till om ni är intresserade.

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Jag håller kurs. Och det finns inget bättre för skrivandet än att få gå och träffa mina kursisar. Det är helt underbart. Älskar skrivkurser oberoende om jag går dem eller håller dem. Men det är upp till dig, vill du ha den gemenskapen eller inte. Själv får jag skrivkick av det.

Svar: Ja, man får ju det. Eftersom man diskuterar text hela tiden. Det är så givande. Ska absolut dra ihop ett gäng. :D

2013-08-27 kl. 20:07:45

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Fia Filur

Ingen kurs inplanerad. Men skrivarcirkel är toppenkul, jag har ju ett gäng jag träffar ibland, så det tycker jag att du borde gå på om fler hakar på. Annars är det skriva, redigera, leta jobb och försöka få igång nån slags träning som gäller för mig i höst.

Svar: Ja, det är galet givande att umgås med människor som har samma intressen. För övrigt låter det som vår höst är rätt lika. Träning och söka jobb för mig med. :D

2013-08-27 kl. 21:31:02

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Kati

Du kan ju delta i NaNoWriMo i november, alldeles gratis och hemifrån! :)) Jag är totalt för en skrivarcirkel så jag anmäler mig härmed. :)

Svar: KUL! Undrar vilka av våra "bloggisar" som bor i sthlm området. Eftersom de flesta har mycket att göra på kvällarna, föreslår jag att vi nöjer oss med en kväll i månaden. Återkommer om tid och plats. :D

2013-08-28 kl. 00:00:33

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Emma

Åh, får jag vara med? Det skulle vara så himla roligt!!!

2013-08-28 kl. 14:22:44

URL: http://medankaffetkallnar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback