Låt mig vara!

 
Superdunder trött efter en sömnlös natt. Satt jag i soffan och stirrade utan att se. Tog så det stora beslutet att gå och lägga mig, trots att klockan bara var 19:30. 
Så...
Vad händer?

När jag sagt godnatt till familjen och lagt huvudet mot kudden, så kommer en karaktär och kräver sin rätt att få berätta sin historia för mig. 
Jag säger vänligt men bestämt.
- Kom tillbaka i morgon, nu ska jag sova. Godnatt!
Tror ni han lyssnar?
Nä, han babblar på och berättar och berättar och berättar. Efter 60 minuter ger ju upp mina övertalningsförsök. Drar på mig morgonrocken och vinglar ut ur sovrummet.
- Skulle inte du sova? frågar barnen.
- Jo, jag måste bara skriva ner en berättelse först. Säger jag och gäspar stort. Ögonen blöder och han har vunnit över mig. 
Så, nu sitter jag här. Groggy av trötthet med svidande ögon och har lovat karaktären att skriva ner allt han vill ha sagt innan jag åter drar täcket över huvudet.
 
Somliga karaktärer är jobbigare än andra.

Kommentarer
Postat av: Susanne Ahlenius

Undrar vad han får för roll i din berättelse :) Godnatt, kram!

Svar: Det kanske är en helt ny berättelse. ;) Sov gott.

2013-12-11 kl. 21:36:06

URL: http://susanneahlenius.com
Postat av: Mia Skrifver

Intressant att de alltid ska dyka upp just då när man tänkt att man liksom ska slappna av och ta det lugnt.

Svar: Visst är det så. Hur många gånger har man inte fått kliva ur bingen för att skriva ner det. Jag är precis klar och klockan blev 23:50...

2013-12-11 kl. 22:31:26

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback