Text, text, text. Snö, snö, snö

Idag har jag redigerat text, skrivit text och läst in text. I morgon är det dags igen att lägga upp ett ljudklipp om Sandra.
Ju mer jag tänker på mina två manus vill jag hitta bättre namn till dem. Kom på ett igår som skulle sticka ut i mängden, men jag avslöjar inte det än. Ska tänka lite mer på det först.
 
Fick tillbaka text från min testläsare och det var förvånandsvärt lite röda duttar i det. :) Därför kände jag idag att det går snabbt redigera. Tänkte försöka göra om min vanliga rutin lite så jag även redigerar lite varje dag. Får se hur det går. Skriva först, redigera sen. Om 3 A4 sidor börjar den stora nedräkningen från 100-0 sidor. Ska bli kul. :) Igår skrev jag 5,5 sidor och idag 4,5. Så förhoppninsvis börjar nedräkningen redan på torsdag. ;)
 
Idag faller det centimeter stora snöfingor här. Hela natten till idag och hela dagen idag och det gör det fortfarande. Det innebär att vi har fått ytterligare 10-12 cm snö. (om det räcker). Eftersom det snöade mycket förra veckan har vi nu massor med snö igen.
Jag tog det här fotot ut över vår baksida. Tänk er en sommardag, fåglarna kvittrar i trädet som är fullt av gröna blad och vita stora rönnbärsblommor. Tänk er två kuddar i stolen som hänger där och en bra bok. Det är inte så långt bort som det kan verka. ;) Som sagt... Nedräkningen har börjat!
(Om ni tittar noga ser ni vilka stora snöflingor det är! Så mysigt!)
 
 
Hörde om den hemska bilolyckan i Skåne. Eftersom vi är så utspridda i landet vet jag inte om den drabbar någon av er. Men jag hoppas verkligen inte det. Kram till er! <3
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Läste också om den hemska olyckan, men jag är inte drabbad, även om det är fruktansvärt.
Vad kul att det går så bra med skrivandet och du har helt rätt. Snart kan man ligga ute och sola och läsa igen. Det tror jag vi alla ser fram emot :-)

Svar: Alla utom min son! ;)

2013-01-15 kl. 20:47:13

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Anneli

Jag tycker att det är sagolikt vackert med snö, men jag längtar så oändligt mycket efter värme och blommor och gräs och doften av nyklippt gräs. Snart! Härligt med alla ord!

Svar: Samma här. Älskar när det vita lyser upp och speciellt när det gnistrar av solen. Det är så vackert när allt är vindstilla och träden är vita. Så har vi det här nu. Underbart! Längtar dock till värme och altanen! ;)

2013-01-16 kl. 00:39:59

URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se
Postat av: Mia Skrifver

Vad duktig du är med skrivande och redigerande. Och väldigt spännande med det hemlighetsfulla namnändrande. Blir mycket nyfiken, hoppas att det snart avslöjas.

Svar: Ja, det får nog dröja lite till. Kom på två nya namn igår. ;)

2013-01-16 kl. 08:42:02

URL: http://skrifva.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback