Lägger ner

Lägger ner arbetet med manuset. Måste vara helt klar i knoppen om jag ska jobba med det. Har dragit på mig sprängande huvudvärk. :( Är det åska i luften tro?
Ska gå och lägga mig och vila, måste ta mig till stan utan huvudvärk om ett par timmar. :)
 
Om ni missat det, så gå in på gruppen "författare på fb", jag lade upp en fråga där idag och det blev en lång och intressant diskussion. Samma pågår på Jenny J, men det är fler som kommenterat på författare på fb.
 
En skål glass och sen vila. Låter väl som den perfekta medicinen. :D

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Uff vad trist med huvudvärk. Hoppas den går om fort.

2013-07-04 kl. 12:55:17

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Carola

Du sa(de) något viktigt där på FB. Att du inte vill framstå som slarvig inför förlagen. Det är en mycket viktig aspekt att tänka på. Jag tror att det är mer acceptabelt att jag använder mig av 'la' istället för 'lade' i mitt manus eftersom det är en ungdomsbok. I böcker som vänder sig till "äldre" läsare är det viktigare att använda sig av den klassiska stavningen, annars är risken stor att läsaren stör sig på stavningen och till slut lägger den ifrån sig. Genre och läsare styr vilken stavning som passar bäst helt enkelt :).

2013-07-04 kl. 12:55:41

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback