Ni vet var jag finns

Mellan 18-20.

Det är inte varje dag jag vallar manus, men det gick bra. 8 km blev det innan jag kom hem igen, redo att sätta mig vid datorn.
Väl där gick det hyfsat fort att rätta in "pillet" i Word. Delmål ett är klart. Tjohoooo!

Nu börjar jakten på delmål två. Mittpartiet i manuset.
Förhoppningen är att hinna klart den delen innan familjen går på gemensam semester (ni läste rätt. GEMENSAM semester, inget pill och fix under den tiden). Tidsramen är snäv men jag ska göra mitt bästa. As usual!

Här hittar ni mig fram till 20, med 'vattnet i Mars' - Mikael Fant



Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Men alltså förresten, såg att Kati undrade i förra inlägget också. Hur gör du praktiskt när du går omkring och redigerar? Du går en bit, stannar, krafsar med pennan och går igen? Eller går du riktigt på riktigt helt i verkligheten med manus i handen och pennan också och ser knappt hur du går? Jag menar, det har jag gjort med böcker ända sen späd ålder och kan fortfarande pyssla med, men redigera, se det är överkurs.

Svar: Precis som du skriver. Går, stannar krafsar med pennan och går igen. Ibland skriver jag medan jag går om det är någon liten dutt eller bara ett ord eller så. Ser överhuvudtaget ingenting där jag går. Men jag kan rundan utantill, kan vara en fördel. ;) Precis som du, är jag en sån som går och läser böcker. Så det här var inte särskilt mycket svårare. Du får prova. Perfekt om man vill ha motion istället för att sitta still i alla fall. ;)
Gick och redigerade mitt i stan här om dagen, det var värre, för då krockar man lätt med folk.

2013-07-01 kl. 19:25:22

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Fia Filur

Gå och redigera :) Det har jag aldrig hört förut, men alla sätt är bra utom de dåliga :)

Svar: Prova, stärkande för både ben och hjärna. ;)

2013-07-01 kl. 21:42:51

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Mia Skrifver

Men Jenny. Jag skulle bli rädd att missa nån bokstav i redigerandet. Eller att jag skulle börja se mig omkring på världen för att sen skriva in den i stället. Du är ju bara otroligt duktig på multitasking. BRA!

Svar: Tack! Jag tror minsann att du skulle klara det minst lika bra.

2013-07-02 kl. 10:48:19

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Micke

Mycket nöje!
/Författaren

Svar: Tack! :D Jag skickar ett ex av min bok när jag väl lyckats få den publicerad. ;) (kanske lagom till nästa sommar)


Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback