Det är det där med morden, mamma.

Igår gick jag och Meja i bokhandeln. Jag på jakt efter dokumentkuvert (som verkar galet svårt att få tag i, inte ens postombuden har dem). Meja 11 år ropar.

- Mamma kom, jag måste visa dig. 
När jag kommer fram pekar hon på hyllan med deckare.
- Mamma, den här hyllan gillar jag bäst. 
- Varför då?
- Mord mamma, det är morden. 
Jag sväljer hårt och lägger märke till att vi står precis framför Dag Öhrlunds bok. Jag påminner Meja om mannen hon träffade på en teater för en tid sedan. Då säger Meja:
- Hälsa honom, att han kan skriva en lättläst sån där bok, full av mord...

Behöver jag oroa mig?  Kan tillägga att Meja skriver läskiga noveller och alltid är det någon stackare som dör... nya Läckberg kanske.

Nu ska vi åka till bibblan och låna böcker. :D Deckare för barn.

 


Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Finns gott om deckare hos LättLäst också. Har också ett barn som vill läsa om mord så jag har kollat in det en del...

Svar: Lånade Rum213 idag till Meja. Den är spännande redan nu i början. :)

2014-03-22 kl. 19:20:43

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Mia Skrifver

Ja den har båda mina barn läst.

Svar: Kul. Extra roligt för Meja att en av tjejerna i boken heter Meja. Finns ju inget med hennes namn annars.

2014-03-23 kl. 08:47:29

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback