Nä... nu

Nu har jag burit runt på en bok i två veckor. Utan att öppna den. 
Kollar blogg, fb, insta och allt annat än läser...
Innebär det att jag borde välja en annan bok? Jag har ju inte ens öppnat den här. 
Svårt. Känns orättvist.
För jag vill läsa den. Mitt hjärta vill, men kanske inte min hjärna? 
Vad är det som gör att jag inte tar mig tid? 
Fattar nada.
Kanske behöver jag en paus ifrån böcker helt och hållet. 
Har många fina releasefester att se fram emot och ännu fler böcker jag vill läsa. 
Kanske ska jag bara vila huvudet från allt vad karaktärer heter.
Faktum är att jag inte har skrivit heller. Inte en rad. 
Behöver nog bara en mental paus. 
Förbereder hjärnan för boksläpp, tal (nå ja, svar på tal i alla fall). Radioprogram och tanken på att signera böcker.
Försöker memorera mina bekantas namn, hur stavar de?
Och än värre, tänk om jag mitt i signeringen glömmer bort namnen på mina närmaste.
Nu förstår jag varför jag inte kan läsa för tillfället. Hjärnan är ockuperad. 

Kommer ni på boksläppet 17 maj? #Älskanoveller.

Kommentarer
Postat av: emma

åh vad spännande med boksläpp! önskar jag hade tiden att komma upp och vara där. men hoppas du spar en bok till mig! ser verkligen framemot att få läsa! så himla kul <3

Svar: Klart jag kan lägga undan en till dig. Synd att du inte kan komma. Hoppas allt är bra med dig. Kram <3

2014-05-06 kl. 20:16:37

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback