Jag erkänner

Att mitt mål om att vara klar med råmanuset lagom till bokreleasen om 17 dagar inte kommer att uppfyllas.
Sen jag fick förfrågan om att prata på mässan har inte min hjärna fungerat som den brukar. All fokus har hamnat på föreläsningen och då menar jag all.
Kan inte koncentrara mig på att läsa böcker heller, så jag kommer efter i min läshög.

Igår läste jag i alla fall igenom hela mitt pågående manus och blev glatt överraskad över att storyn håller. Den har legat på is sen mitten av aug. En månads uppehåll kräver genomläsning för att man ska hitta tillbaka till känslan och karaktärernas röster.
Jag hoppas att jag i morgon ska kunna sätta mig och skriva igen. Längtar verkligen tillbaka in i skrivprocessen.

Idag har jag övat på talet framför spegeln... Hur konstigt känns inte det? 
I morgon ska jag göra det igen, men då med några få stödord. :S
Tur att jag är ensam hemma när jag övar. ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Det brukar gå sä där, att man fastnar i talet och håller på för att man vill ju att det ska bli bra. Själv har jag tvingat mig själv att skriva bok på förmiddag och tal på eftermiddag.

Svar: Precis så. Igår började jag äntligen skriva igen och idag har jag också riggar för skrivstund. Talet tar jag i eftermiddag. :D

2014-09-12 kl. 07:12:44

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback