Bättre än bra - En novell om högmod

Idag har jag skickat iväg min novell om högmod till testläsare.
Jag har döpt novellen till Bättre än bra - inte för att novellen är bättre än bra utan för att en av karaktärerna är det.;)
Hittills har jag skrivit de fyra första novellerna, en riktigt rolig utmaning.
Ska bli kul att skriva resterande tre.
 
Fick i alla fall bra betyg av S och E, de skrattade högt när jag läste upp den. Alltid något. :D
 
Supersugen på att börja på Frosseri nu ikväll. Frågan är bara vem av mina karaktärer som ska lida av just Frosseri... Får fundera. 
 
Jag kan berätta hur jag tänkt kring mina karaktärer. Samtliga bor grannar i hus som ser likadana ut - utåt sett. De känner varandra ytligt och har inte riktigt koll på varandras fel och brister. Men de kommer bli varse - var så säker.
 
Mer säger jag inte nu. :D
 
Högmodets färg är lila och högmodets djur är påfågel.

Kommentarer
Postat av: m

Frosseri borde inte vara svårt att hitta person till det finns ju många i din närhet som gillar att frossa lite extra. Tänker på alla godisråttor.

Svar: Ja, vi får se vad det blir. Tack för tipset. :D

2015-01-19 kl. 16:03:51
Postat av: Anneli

Spännande! Jag har med både färg och djur i min novell om högmod. :)

Svar: Kul! Jag har inte lagt till det än,men jag funderar på att väva in det. :D Så roligt det här.

2015-01-20 kl. 23:22:24

URL: http://annelistalberg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback