Hallå lång- hur sover du?

Alla ni som känner mig vet att jag är kort. Ändå upplever jag ofta (typ jämt) att sängen är för kort. Hur är det möjligt? 
Sängen är standard, alltså 90*200 (ena halvan av en dubbelsäng) Jag är 155. Dessutom upplever jag alltid att sängen är för smal. Hur jag än ligger hamnar ena armen alltid dinglande över ena kanten (alltså, åt ena hållet ut över sängkanten, åt andra hållet in på andra sänghalvan som upptas av S som kräver sin plats, vilket gör att jag isåfall måste böja armen i en konstig vinkel) 
Skulle behöva ha en egen dubbelsäng och sova på mitten i den för att sängen ska fungera precis så som jag vill.
 
Men hur är det då för er som är långa. Ni måste ju ligga med fötterna utanför madrassen?
Jag har standard täcke och tycker även att det är för kort. Kanske beror det på att jag gärna drar upp täcket högt upp, men hur gör ni?
Jag menar, är man lång och vill ha mycket täcke uppe vid ansiktet så måste ju fötterna ligga utanför...
Jag avskyr att ha fötterna utanför täcket.
 
Till råga på allt gillar jag att ligga med armarna halvt uppsträckta ovanför huvudet, vilket gör att jag alltid slår i sänggaveln. 
Detta är något jag ofta tänker på när jag ska sova. Då är jag glad att jag är kort för jag kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara att vara lång och sova i en 90*200 säng. Skulle bli galen tror jag.
 
Hur som helst, är det inte dags för sängmakarna att göra standardsängarna större. Visst, jag vet att det finns kingsize sängar, men det skulle kännas fånigt att beställa en sån när man faktiskt är kortare än de flesta.
 
Hur sover du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback