Ibland måste man hoppa vare sig man vill eller inte

Ibland måste man våga hoppa. 

Och nu har jag hoppat. Var det leder vet ingen. 

Nu har även mitt andra förlag drabbats av saker jag med hänsyn till förlaget inte kommer att gå in på. 
Detta gör att det finna två alternativ, antingen vänta ut stormen eller kasta sig ut i det okända. 
Jag har valt att kasta mig ut. 

Mitt förra förlag gav mig möjligheten att självmant gå om jag inte ville hänga kvar och vänta. Jag gick och det visade sig vara det bästa jag kunde göra eftersom det nyligen kom att visa sig att om jag stannat hade allt runnit ut i sanden (av skäl jag inte kommer gå in på i skrivande stund.)

Den här gången är det annorlunda. Jag har inte fått möjligheten att gå, jag har efter samtal med författarförbundet fått tips om hur jag på bästa sätt skulle göra. 
Än har jag inte fått svar från förlaget. Men detta är för allas bästa. 
Dom som av olika anledningar inte hinner med och jag som slipper sitta på "hold" med min dröm. 

Det kan inte bli bättre. 

Genom detta frigör jag tid för dem och kan jobba vidare mot mina mål utan att vara låst. 

Bollen måste rulla vidare 


Bilden är lånad. 

Självklart känns det tråkigt att det inte blev som det var tänkt. Men man kan inte låta livet stanna av, det gäller att hitta andra vägar. 
Detta gäller givetvis alla som på något sätt tycker att livet står och stampar. 

Bilden är lånad

Nu får vi se åt vilket håll bollen rullar. Hur som helst blir det någon form av nystart.

Och för er som undrar så har jag inte avslutat mitt samarbete med förlaget helt och hållet utan bara delar där av. Vi är på intet sätt ovänner eller oense. 
Det här är för allas bästa. 



Bilden är lånad. 

Vågar man inget vinner man inget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback