Det sägs att

Det sägs att man ska säga saker högt när man önskar sig något. Att det faktiskt går i uppfyllelse då. 
Så jag tänkte tala om vad jag önskar. 


Jag önskar mig ett förlag som älskar mitt sätt att skriva, som vill läsa mina andra färdiga och pågående manus.
Som vågar satsa på mitt författarskap. 


Min vän och kollega Annika Estassy och jag satt på ett kafé i mars månad 2014. Jag berättade att jag skickat in mitt första manus till förlag. 
Annika frågade:
- Så när kommer boken ut?
Jag svarade något svävande om att den förhoppningsvis kommer någongång.
Hon upprepade frågan:
- Men när kommer den ut?
Jag tvekade. 
- Säg det högt Jenny. När kommer den?
- Till hösten. Fick jag ur mig. 

Det finns något i makten av att säga saker högt. Gissa om jag blev glad när drömmen slog in. Boken kom ut i september 2014. 

Så nu säger jag det högt: 
- Annika! Min nästa roman kommer ut till sommaren 2017. 


Brunnslock på Landort. Fler brunnslock i den här stilen tack. 😊

Vill också passa på att tacka Annika för allt stöd jag fått under både toppar och dalar. ❤️ Du äger! ❤️

Och tack till er andra som kommer med hejarrop och pepp när allt känns som en evig uppförsbacke. Ni vet vilka ni är och ni är många. 😘




Kommentarer
Postat av: Anonym

Bo Bergman skrev en dikt: Hjärtat skall gro av drömmar.
Kämpa J
Kram/B

Svar: Tusen tack! 😊😊😊

2016-11-11 kl. 22:57:52
Postat av: Annika Estassy

Skål för sommaren 2017!

Svar: Skål! 🍾🍾🍾🍾😃

2016-11-11 kl. 23:13:56

URL: http://www.annikaestassy.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback