Det här med förlag och den olidliga väntan


På förlagens hemsidor står det ofta när de beräknar hinna svara på ditt inskickade material. 
Oftast står det 2-3 månader. Men på vissa står det 2-6 månader. 

Oavsett vad det står så lutar man sig tillbaka och väntar. Att ringa och fråga hur det går är överflödigt eftersom de självklart hör av sig så fort de någonsin kan. 




Nu gjorde jag dock ett undantag. Detta på grund av att ett förlag jag mycket väl känner till som alltid lämnar snabba svar inte hört av sig trots att väntetiden passerat fem månader och gått in i sjätte. 

Och vet ni vad... 

De hade inte fått manuset !!


Trots att min mail visar att manuset skickades 16/4 hade det inte nått sin destination. Vilken tur att jag hörde av mig! 

Som alla i bokbranschen vet skickar man alltid till många förlag samtidigt. Jag väntar svar från ett par stycken till. 
Så än finns det hopp. 
Trots det är väntan olidlig. 



Hade jag inte jobbat vidare med mina andra manus hade väntan blivit övermäktig. 

Nu medan jag redigerar mitt manus som ska skickas in under november måste jag också fundera ut en helt ny titel. Inser att den jag har inte är tillräcklig. 
Titel är svårt. Supersvårt. 

Det är som att namnge ett barn. Oerhört viktigt att det känns helt rätt. 

Hur som helst börjar en ny väntan nu eftersom jag fick skicka in manuset igen. Känns tröstlöst.

Men det går över. I morgon är jag på banan igen och jobbar vidare med manuset jag håller på med. Bästa sättet att få tiden att gå till beskedet kommer. Och vet ni vad?
Jag har bara 70 sidor kvar av 230.😃
Sen ska det skrivas ut på papper och läsas igenom. Tjohoo!

Önskar er alla en trevlig kväll! 

Kommentarer
Postat av: Angelica

jo det tar ju ett tag.. fick svar idag på ett bokmanus till en barnbok som jag skickad in i april.. Lycka till och hoppas du får ngt publicerat (:

Svar: Tack. Vad fick du för svar? Blev den antagen?

2016-10-07 kl. 21:32:07

URL: http://lillglimt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback