Det sägs att

Det sägs att författare måste läsa mycket. Helst varje dag.
Jag har precis som de flesta läseperioder när böckerna avlöser varandra i en strid ström.
Nu är det den tiden och jag vill helst läsa jämt, helst något riktigt bra som kan hålla mitt intresse uppe. 
Ja, jag erkänner. Jag är rätt duktig på att lägga bort böcker som inte trollbinder mig. För duktig ibland till och med. 
Jag måste svepas med från sidan ett det är så min hjärna fungerar. Allt eller inget. 
Har precis läst ut en bok som höll mig fast. 
På torsdag ska jag på releasefest för en bok som jag väntat på och som jag räknar med kommer att falla mig i smaken. 
Frågan nu är:
Vad läser jag fram till torsdag?
Visst det är bara två dagar dit, men jag vill läsa nu. Vill dock inte fastna i något eftersom boken jag ska köpa på torsdag ska läsas direkt. 

Som många av er sett så redigerar jag nu. Läser mitt eget manus och skriver om delar, plockar bort en karaktär och fördjupar andra. 
Kanske borde jag nöja mig med att läsa det. 
Ibland när jag slukas av andra författares böcker tänker jag att jag borde lägga tiden på mina egna texter så att de kan bli färdiga böcker någon gång. 
Men lästid är viktig tid. 

Nä. Nu ska jag inte bli rastlös över att jag inte har något att läsa, utan jag ska lägga den tiden på min redigering. 
Ett steg närmare utgivning alltså. 


Jag är döden - Ingemar Bergman
Min favoritpenna och redigeringskamrat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback