Jag fick ja men tackade nej!

Det kom ett mail. 

Ett antagningsbrev. Ett förlag som vill ge ut båda mina senaste manus. 
Men jag sa nej tack. 

Efter alla hundratalstimmar jag suttit med dessa två så måste jag ge dem en ärlig chans. 
Förlaget ville ge ut dem som e-böcker. 
Hade de sagt ljudböcker hade jag tackat ja. Lyssnar själv på mängder av ljudböcker. 

E- böcker blir det knappt någon utdelning på, vare sig i faktiska läsare eller i royalty. 

Jag ligger lågt och fortsätter önska att ett förlag vill ge ut dem i bokform.

Självklart blir man både smickrad och glad när man blir antagen. Men det är viktigt att våga låta det ta lite tid. En vacker dag, kanske förr än jag anar blir mina manus antagna och utgivna som pappersböcker. 

Jag håller andan, har is i magen och väntar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback