Året börjar med

2017 börjar med ett refuseringbrev och författarpub.

Känns helt okej faktiskt. Man blir luttrad så att säga.
Dessa författarträffar kan jag prata mig varm om i evigheters evighet men jag ska inte göra det. Kommer dock dela några bilder från igår.
Däremot tänkte jag slå ett slag för det här med att umgås med likasinnade. Ja, jag vet att jag har bloggat om detta fenomen tidigare men det är viktigt för kropp, knopp och själ.

 
Pia (författare och skriv-poddare) och Frida (författare och förläggare)

När vi ses pratar vi om allt från karaktärer till färdiga manus och utgivning. Samt lektörsjobb och vilken hjälp eller för all del stjälp man fått. Även en del om den trista men allt för vanliga förnekelsefasen... Har ni varit där?
Också om singlar och kontaktannonser. Tex har vi en förläggare i gänget som är singel och vi spånade om hur en sån kontaktannons skulle kunna se ut. Vad sägs om följande förslag:
Förläggare söker man med karaktär...
eller 
Förläggare söker man med tryckeri...

Ja, ni förstår. Vi hade rätt kul åt detta under kvällen.
 
 
Gisela och jag. Hon nyutbildad lektör. In och boka om ni inte har haft någon. :D Bra grejer!

Vi pratar skräck, tidigare liv och hur man på bästa sätt dödar en människa utan att bli upptäckt. Samt spöken och kärleksdravel. Ja, ni förstår ju. 

Dessutom peppar vi varandra att kämpa vidare, att skriva bättre och oftare. 
Nu har jag blivit stammis på Kvarnen vilket gjort att de har börjat följa mig på Instagram. Det är bra. Kan hända att jag lägger min nästa release där. Vem vet. 
På frågan när nästa release blir svarade jag igår... att jag har lite oflyt just nu men då blev jag genast nedröstad så ja, under 2017 säger jag då. Inbjudan kommer. Var så säker.


Sten (fantasy författare) Gisela (författare, lektör), jag, Anders (författare), Pe kå (författare), Anna (författare), Hafida (författare), Frida (fantasy författare, förläggare), Markus Sköld (skräckförfattare)  
 
En förläggare i gänget har nyligen ändrar inriktning på sitt förlag. Enbart fantasy. Trist tycker jag eftersom jag gärna skulle skicka mina manus til henne. Då påminde smarta Gisela mig om följande:
- Jenny. Så länge inget av det du skrivit är sant så är det ju fantasi. Skicka in! 

Kan man bli annat än glad och peppad av såna kollegor. :D
 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback