Små korta pauser

Så här kan det se ut i en kreativ skrivmiljö när solen står högt på himlen. 

Jag redigerar mitt senaste manus med arbetstitel Ensam kvinna söker.
Jag är i slutfasen innan manuset ska skickas ut till förlagen. 
Den delen av redigeringen när utfyllnadsord ska väck. Ord som: ju, kanske, i alla fall osv. 

Listan kan göras hur lång som helst. 
Självklart får orden förekomma i texten men inte överallt och på varje sida.
 
Den här redigeringen är hyfsat enformig och kräver således många korta pauser. 

I skrivandestund har jag ett ord kvar att gå igenom. När det är klart är det dags att skriva ut manuset och läsa igenom texten ytterligare en gång innan jag skickar iväg den. 

Det här är mitt liv. Det är här jag trivs som bäst i den kreativaprocessen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback