Ibland tar det stopp

För ett drygt år sedan skrev jag på manus nr 6. Storyn flöt på bra men när jag närmade mig slutet tog det tvärstopp. (Hade skrivit 70% av berättelsen)

Jag lade manuset åt sidan och började på ett helt nytt. 
Manus nr 7 skrev jag klart för en dryg månad sedan och bestämde då att jag skulle ta tag i manus nr 6 igen.
Som bekant behöver manus vila innan man drar igång med redigering, så det passade väldigt bra. 

Manus nr 6 skrev jag klart idag efter några veckors slit! Så skönt. 
Nu kan jag ägna mig åt redigering de närmaste månaderna. Först redigera manus nr 7 och sen manus nr 6.

Allt medan jag väntar svar från förlagen på manus nr 4 & 5. 

Jag följer min plan och det känns bra att jag lyckas hålla mig till den. Inte alltid helt enkelt.

Innan jag börjar redigeringsresan ska jag ta en välbehövlig paus på si så där 14 dagar. 
Tänk vad jag kommer få tid över till annat. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback