Från finsoffan till fulsoffan.

 
Rapport från fulsoffan.
Årets influensa har flyttat in och jag har parkerat mig i soffan. Fulsoffan som jag valt att kalla den och ni kommer förstå skillnaden.
Det bästa med den här veckan är att den börjat med många fina mail vilket känns extra bra när jag ligger här och hostar lungorna ur mig.
Konsum i Lärbro på Gotland har valt att köpa in min nya roman så även Norrbys bokhandel i Visby.
Jag fick mail om att det är dags att göra tilltryck på pocketen som i princip sålt slut.
Bara dessa två guldkorn får även den mest lealösa personen att dra på smilebanden.
Idag fick jag meddelande på FB att Nynäshamnspostens reportage är publicerat. Det känns som om omvärlden försöker pigga upp mig och vitaminboosta min febriga hjärna med bra nyheter.
 
 
 
På övre bilden ser ni finsoffan jag pratade om. Intervjun med Nynäshamnsposten är ute.
Nedre bilden. Currythecat, mitt ständiga sällskap. Han har verkligen hängt med mig i soffan 24-7. Vilket uppskattas mer än han någonsin kan förstå. 
 
 
Första sidan! Jättekul. Heja Nynäshamns kommun som vill lyfta förmågor även från andra kommuner. Tack Nynäshamnsposten för ett jättefint reportage, passar även på att tacka Ica Maxi i Nynäshamn som tog emot mig med öppna armar förra helgen.
 
 
Eftersom Currythecat helst sover när han sällskapar med mig får jag roa mig med annat. Skrivlitteratur är en bra grej att läsa, speciellt som influensan inte tillåter mig att läsa särskillt mycket då kroppen helst vill sova. Har också lyssnat på två ljudböcker som jag tyvärr somnat ifrån emellanåt. Men det fungerar ju att spola tillbaka. Som tur är.
 
 
Och sist men inte minst. En härlig återkoppling från en läsare som köpte boken förra helgen på signeringen. Visst känns det som att många utifrån vill peppa mig att bli frisk fort. Även om vaccumhuvudet är konstant är hjärtat fyllt av värme. Tusen tack för att ni drar mig upp ur soffan.
 
 
 
Den här veckan har jag paradoxalt nog börjat äta anti-inflammatoriskmat. Inte pga influensan utan av helt andra skäl, men det är väl ändå lite kul att jag blir monstersjuk i influensan samma vecka. Ha ha ha. Tror dock att den här maten kommer göra mig frisk fortare. Vi får se hur det blir med det.
 
Har aldrig ätit så många morätter på så kort tid förut. ;) Vill ni läsa om Anti-infammatoriskmat så vill jag tipsa om Hälsorevolutionen av Maria Borelius.
 
Hälsningar Bacillen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback