2019 hälsans år

Den som är ovän med sömnen drar alltid det kortaste strået.
 
Så är det verkligen och utan sömn är man konstant trött och har ingen möjlighet till återhämtning.

Därför har jag bestämt mig för att fokusera på hälsan under 2019. Inte springa fortare än kroppen och framför allt inte fortare än hjärnan orkar med. 
 
Ni som hängt med här ett tag vet att jag inte har sovit de senaste tre månaderna. Vidriga månader. 
Alla som inte sovit under en längre tid vet att man blir desperat och greppar alla strån som bara går för att komma tillrätta med sömnen.
 
Läkaren säger: Sov när kroppen signalerar att du behöver sova. 
Hmm... det skulle innebära att jag skulle sova dygnet runt som Törnrosa i ungefär 100 år. 
Hur som helst. "Sov när kroppen signalerar att du behöver sova", ja visst. OM jag kunde somna då ja.
 
Och ja, jag har provat allt. Verkligen allt. 

Nu har jag testat något helt nytt. Dricker en morgon- och en kvällsdrink och faktum är att jag har sovit i natt. Hallelulija! utan alkohol givetvis
Tidigare har jag haft spring i benen hela natten igenom trots dubbeldos av ren magnesium som alltid fungerat förut. Men i natt andra natten med mina drinkar så har jag sovit en lugn, djup och skön sömn vaknade inte ens när sambons väckarklocka ringde

Jag vågar inte hoppas på att detta ska fungera, vill  tro att det är en tillfällighet då jag är skeptisk mot drinkarna.
MEN.
Tiden får utvisa. Kan säga att jag redan nu ser fram emot att vakna i morgonbitti. För då jag vet om det fungerar på riktigt eller om det var ren slump.
Jag kommer skriva om detta ett tag fram över om mina upplevelser av dessa drinkar. 

Senaste tiden har jag somnat runt 05:00 och sovit någon timme och sen legat vaken och varit förlamad av trötthet. Har inte tagit mig ur sängen före lunch. Vidrigt tillstånd som inte hjärnans viljestyrka har kunnat råda bot på. Jag som annars kallas Jenny med piskan - just för att jag har en enorm viljestyrka och starkt driv.

I natt somnade jag runt 00:00 och vaknade vid 09:10 och klev upp. Bara det! Sammanhållen sömn -värsta lyxen.
Häng med på min resa mot en bättre sömn och ett piggare liv.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback