Den gyllene portalen

Förpassad till baksätet sitter jag med min laptop och redigerar mitt manus "Söder om stan".
När vi passerat den gyllene portalen blev vägen allt för krokig för att sitta och titta in i en datorskärm.
Vilket i sig var bra för annars hade jag missat det vackra landskapet och de fina gårdarna. Har ni lagt märke till höstens alla färger?
Jag måste erkänna att jag nästan missat dem.
På vägen tillbaka från Barnens Ö passerade vi ett mycket speciellt hus som förmodligen kommer förflyttas in i någon av mina berättelser framöver. Huset var stort, gammalt och vackert. Det som skiljer detta hus från alla andra var att samtliga fönster och dörrar var igensatta. Någon har ägnat massor av tid med att spika för träplankor i exakt rätt storlek och i perfekt form.
Antagligen för att låta huset förbli vackert fast med slutna ögon. Både mystiskt och makabert på något sätt.
Jag kan inte låta bli att undra varför och vad detta hus egentligen döljer.


Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Det är exakt sådana hus som får tankarna att gå igång, som du märker :-). Vi som skriver går igång på de mest märkliga saker, har du tänkt på det :-)

Svar: Ja, det har jag verkligen tänkt på, jag har en speciell flik ( i anteckningar) i min iphone, där jag skriver in uppslag jag ser/hör på stan eller tv eller så. Då har jag allt samlat. Jättepraktiskt. :D

2012-10-20 kl. 18:46:38

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Carola

Lee har helt rätt. Allt som sticker ut i våra ögon väcker vår fantasi och genast spinner vi vidare med en historia. Så där håller jag på hela tiden om allt möjligt och omöjligt :). Låter som ni hade en härligt hösttur ut på landet.

Svar: Ja, det var härligt med lite väl mycket regn bara. ;) Visst är det så att man omedvetet "letar" uppslag.

2012-10-20 kl. 19:56:59

URL: http://carolastromstedt.wordpress.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback