Ge mig ett uppslag!

Har precis varit på en 3 timmars lektion i att skriva filmmanus. Högt tempo och mycket stimulerande. Till nästa måndag ska jag leverera en synopsis över en tänkt kortfilm. Kom gärna med tips på vad filmen ska handla om. Vad skulle ni vilja se?
Det här materialet ska jag sen jobba med i 10 veckor framöver.
Just såna här frågor gör ju inte att man sover bättre precis.
Självklart kommer ni få följa min kamp om ett riktigt bra filmmanus.
Nu sitter jag på tåget hem från stan.

Hoppas ni haft en riktigt bra dag!
Här krävs det:


Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Vad spännande med ett filmmanus till en kortfilm!
Ja du, vad skulle du kunna skriva om? Jag är ingen höjdare på kortare varianter heller :-). Men har du funderat något kring någon av sina karaktärer i Söder om söder? Kanske passar någon av dem in i ett kortare projekt? Som en en liten spinn off, tänkt jag :-)

Svar: Ja precis, jag började direkt gå igenom dem på tåget hem igår, så det lutar åt att jag plockar en av dem. Men det beror lite på vad som kommer in här idag. ;)Du vet när läraren säger: Hitta på något - vad vill du skriva om. Då blir allt blankt i mitt huvud. Det sitter verkligen i fingrarna på mig, jag måste sätta mig ner och skriva ner en novell tror jag att jobba ut i från. Annars kommer det aldrig gå. Får nog göra en novell om min karaktär också isåfall. Knepigt hur hjärnan fungerar. (i alla fall min)

2012-09-25 kl. 07:56:54

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Så där är det för mig också. En kompis håller ju på med filmmanus och för mig är det obegripligt hur man kan få ihop ett sådant, utan att ha en litterär förebild :-).
Skriv en novell först. Det tror jag stenhårt på :-)

Svar: Ja, det måste nog bli så. Ska se om jag kan hinna med det på tågresan till stan idag. ;)

2012-09-25 kl. 08:36:46

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: M

Vad gör man av tiden? Det tidshål som du befinner dig i.
Du kan skriva om att vara arbetslös och ändå ha fullt upp, därför att det blir vad man gör det till. Det är ju ett aktuellt ämne för väldigt många.

Svar: Ja, det tål att tänkas på! :D

2012-09-25 kl. 08:54:11

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback