Det tar tid att lära sig

Hur kroppen fungerar när man har en sjukdom att bli vän med.
Idag gjorde jag det enkla misstaget att jag tog med mig mitt manus i en ryggsäck när jag skulle iväg.
Inte bra!
När jag kom hem fick jag sån värk i nacken att det i sin tur gav mig en migränliknande huvudvärk.
Så trist!
Vila en timme och varm dusch på det. Nu värktabletter och massagestol.
Eftersom sjukdomen i sig gör att mina muskelhinnor får för lite syre antar jag att det blev syrestopp av den tunga ryggsäcken.

Ska försöka påminna mig själv om att sällan eller aldrig ha väska med tunga saker i. Brukar bli ännu värre om jag har väska på ena axeln.
Dumma sjukdom.


Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Usch vad jobbigt! Hoppas det lugnar ner sig fort. Men visst ligger nåt i det där med att bära sitt manus. Det är liksom inte bara tungt psykiskt utan också fysiskt.

Svar: Ja, så är det verkligen ;).

2013-04-29 kl. 19:34:46

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Gunilla

Du får skaffa en snygg "dramaten!

Svar: Mm, det lutar nog åt det. Eller lära mig att jag ska skita i att bära runt på saker.

2013-04-29 kl. 21:01:41

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback