På't igen

Ja, jag vet precis vad jag ska göra de närmaste veckorna. Dag ut och dag in, timme för timme.
Rätta tempus! Anar att det kan bli tjatigt för er som läser, men jag ska göra mitt bästa för att skriva om annat. Även om hela min tillvaro handlar om dåtid och nutid.

Nu inser jag att det oftast är så att mina kapitel är skrivet i imperfekt eller presens, vilket glädjer mig. Eftersom jag då kan bläddra förbi vissa kapitel. Dock skumläser jag dem eftersom jag vet att det kan hoppat in ett skifte.
Anar att jag haft en liten rast och sen bara skrivit på utan att tänka. :)

Men idag tänker jag så det knakar!

Igår gjorde jag ännu fler glaspärlor i nya färger. Bild kommer senare.
Jag kommer lägga upp dem på www.zira.se till försäljning.
Så vill ni beställa är det bara att hojta till. 50.-/st. Frakt tillkommer.
Bilderna på zira kommer upp ikväll. Annars ligger de flesta på www.facebook.com/forfattardrommar

Ha en härlig måndag!


Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Lycka till med tempusfixet! Det är möjligen ibland mekaniskt att fixa tempus, men tänk så fint det blir sen!

Svar: Håller med, mekaniskt var rätta ordet. Men så kom jag till ett ställe där jag åter körde fast...:/

2013-04-15 kl. 10:08:09

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Kati

Försökte kommentera tidigare men kunde inte, tror det var den där hopplösa reklamen som gjorde att sidan aldrig laddades.
Klurigt med tempusskifte, det hände mig i början också att jag gled över i presens efter att ha börjat i imperfekt. Lycka till.

Svar: Tack! Kul att du säger det, för jag har märkt att jag gärna börjar ett kapitel i presens för att sen glida över i imperfekt. ;) Knepigt! Men det går framåt i alla fall.

2013-04-15 kl. 17:11:35

URL: http://katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback