Tid, ofrivillig tid, mellantid och oändlighet

Idag har jag tid att läsa, massor av tid. Ofrivillig tid.
Tid som jag helst hade ägnat åt att sitta hemma och grotta i mitt manus.
Mitt manus är nu häftat vilket gör att det är tungt att bära runt. Förut tog jag med mig så många sidor ur manuset som jag trodde mig hinna med på all mellantid.

Tid för väntan, tid för att få tiden att gå.
Pga alla mellantider idag blir det varken hackat eller malet.
Lästid är inte att förakta, men just nu vill jag inte ägna min tid åt att läsa.

Hur fördriver ni mellantid som man helst vill vara utan?
När dagarna blir upphackade känns det som en oändlighet tills jag kan ägna mig åt det jag behöver och vill göra.


Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Om jag inte kan fixa på eget skrivprojekt, så läser jag eller ägnar mig åt allmänt slöande. Litar på att hjärnan jobbar på ändå och att jag sen kan ta itu med grejer efteråt.

Svar: Du har så rätt i att hjärnan jobbar på ändå. Min hjärna går på högvarv hela tiden.

2013-04-10 kl. 16:14:15

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Fia Filur

Jag har jättemycket sådan mellantid, för lite tid för att ägna åt manuset, men för mycket tid för att göra ingenting på. Det är frustrerande att inte få göra det man helst av allt vill , men jag brukar läsa och känna att jag åtminstone får göra det näst bästa :)

Svar: Helt rätt, har faktiskt aldrig tänkt på att läsning är det näst bästa, men när du säger det så inser jag att det är så. :D

2013-04-10 kl. 19:56:38

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: M

När jag hamnar i ett tidshål (väntetid)försöker jag att tänka på något roligt eller något vackert. Tidshål kan vara en ½ min upp till 5 minuter. Den tiden det tar innan man kan öppna luckan i en färdigtvättad maskin tex eller när man väntar på att järnvägsbommarna ska gå upp. Långtidshål kan jag fylla med korsord eller något läsvärt. Det är framförallt billigare än att gå i butiker och "titta". Det kan vara ett passapånöje men det brukar bli dyrt.

Svar: Shopping tenderar till att bli dyrt.

2013-04-10 kl. 22:43:26

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback