Hejdå Ove

Jag kan inte sova. Jag vill läsa med har ingen lust att läsa om Ove. Jag har tröttnat på hans sura och griniga inställning till livet.

Visst känner jag med Ove i allt han genomgått. Men nu har jag fått nog.
Stereotypen för en sur gubbe, porträttet är bra fångat och författaren har verkligen satt sig in i en tråkig och sur mans hjärna och hjärta. ( för ett stort hjärta har han, även om han inte vill låtsas om det)

Jag har aldrig gillat sura gubbar i verkligheten ( även om jag alltid trott att det bara är en fasad de gömmer sig bakom ). Och nu vet jag att jag inte gillar dem i bokform heller.

Jag vill ge beröm åt författaren för att han på pricken har fångat in karaktären.
Men jag begraver Ove nu. Vilket jag tror Ove själv skulle ha tyckt om. För hur han än försökte ta livet av sig, kom livet emellan.

God natt Ove och vila i frid, för nu raderar jag dig från min läsplatta (efter bara halva boken).
Jag tyckte om dina grannar bättre än dig. Du var så tråkig att klockorna stannade.

Om boken "En man som heter Ove". Tror inte att Ove skulle vilja ligga på topplistan, om han själv fick välja. För det är det ju bara märkvärdiga människor som gör ( såna som Rune som åker/åkte BMW) och Ove är allt annat än märkvärdig enligt honom själv.

Mejas fina muffinsar innan de tog slut!
( finns några kvar, men dessa är slut )

Tog även en bild på duktiga Oliver som hade sin "laga mat dag", det blev ugnsbakad lax i folie med sallad och potatis.






Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Vad bra att du delar med dig av vad du tycker. Jag gillar inte heller om allt ska vara en lång klagosång, så jag tror inte att jag skulle tycka om den boken heller.

Svar: Ska väl tillägga att det är massor av människor som älskar den här boken. Visst kände jag med honom och skrattade emellanåt och blev tårögd emellanåt, men han sög för mycktet energi av mig. Ska bli skönt att läsa något som man längtar till. Vet dock inte än vad det kan vara. ;)

2013-02-09 kl. 09:40:06

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

De där muffinsarna skulle smaka gott nu. Kanske jag kan övertala nåt barn att fixa muffins idag...

Svar: Blev det några muffins hos er? ;)

2013-02-09 kl. 10:36:01

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Fia Filur

Men vad olika man kan tycka om samma bok! Jag gillade Ove jättemycket! Tycker boken var djup och berörde mig mycket mer än vad jag trodde att den skulle göra. Och jag tyckte den blev ännu bättre i slutet :) Men man ska ju inte plåga sig igenom böcker, bättre att läsa nåt annat istället :)
Jag tror ens förväntningar ställer till det ibland, för jag förväntade mig inte så mycket och blev glatt överraskad, så jag upplevde den bättre än vad jag trodde.

Svar: Jag gillade den på ett sätt, för när jag väl läste den. Så ville jag läsa ett kapitel till... ett kapitel till. Men när jag la den i från mig så kunde jag lika väl vara utan. Jag vill att en bok ska trollbinda mig och ropa på mig så jag vill läsa vidare. Sen kände jag något motstånd att öppna den igen. Och när jag ändå gjorde det... så läste jag "bara ett till, bara ett till"... så jag blev aldrig vän med den. Knepigt! Hade inga som helst förväntningar på den.

2013-02-09 kl. 22:11:54

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback