Rensar i röran

I två dagar har vi rensat bort gamla skor, jackor, täckbyxor, mössor, vantar och kepsar. Allt som barnen vuxit ur som blivit hängande i förrådet.

Vi har dessutom den här helgen infört en lästid, då hela familjen sitter i soffan och läser (i egna böcker) under 30 min. Det har varit jätteskönt att ha en lugn och tyst halvtimme direkt efter middagen. ( skulle gärna ha 60 min, men vi utökar nog den succesivt.)
Ska verkligen hålla fast vid den här nya rutinen.

Vi avrundar kvällen med att köra bort kläder till återvinningen.

Sen dusch och en härlig fruktsallad med grädde! ;)

Lägg märke till hur tama dessa fåglar är. Lite läskigt! De nafsade på mina skor .


Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Ingen dum idé det där med gemensam lässtund, det ska jag fundera på. Om det är begränsad tid på 30 min så tror jag till och med att det läsointresserade barnet skulle kunna övertalas. Fast vi brukar ha högläsningsstunder, så det funkar ungefär så det också.

Svar: Ja, mina barn är läsointresserade alla tre. Så det är perfekt med 30 min, för då härdar de ut. Däremot gillar de att lyssna när någon läser högt. Men det här är mest för att få ner tempot så lugnet hinner lägga sig lite. OCH för att de verkligen behöver öva på att läsa.

2013-02-03 kl. 19:35:15

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: m

Fru Fahlström undrade varför vi inte kommit till klädbanken.

2013-02-03 kl. 21:27:41
Postat av: askemm

En mycket bra idé med gemensam lässtund. Får nog vänta några år dock tills det funkar på alla i familjen. Fina bilder också, härligt väder det var idag!

Svar: Det är riktigt mysigt! :D

2013-02-03 kl. 21:29:05
Postat av: Carola

Skulle också behöva rensa bland kläderna. Jag har massor av vantar och andra kläder som är för små och dräller i högar i förråden. Vi pratade faktiskt om det idag att vi skulle behöva bestämma en helg där vi tar tag i det där och rensar undan. Efteråt är det alltid en så skön känsla och en nöjdhet över sig själv att man rensat ut skiten.

Svar: Ja, det är otroligt skönt. Speciellt som barnen oftast river runt bland kläderna och skorna. (Läs Meja och hennes tjejkompisar när de ska klä ut sig i mina högklackadeskor)

2013-02-03 kl. 22:08:00

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Anneli

Härligt! Det är så skönt när man har rensat färdigt!

Svar: Ja, det är så befriande! :D

2013-02-04 kl. 00:43:18

URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se
Postat av: Lee Destino

Här skulle också ha behövts rensas. Fattar inte hur man lyckas samla på sig så mycket.

Svar: Nä, visst är det galet! Man borde ha något system, att om man köper ett par nya skor, så ska minst ett par ut. Eller så. Man bara staplar på hög. Galet ju!

2013-02-04 kl. 09:37:51

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback