Mina älskade röda

Idag gick jag upp med tuppen kl 5. Körde bilen fullpackad med barn, snowboards, skidor och hjälmar till bussen. Avgång kl 6. Destination Romme alpin.
När jag sett till att alla tre kom iväg med rätt buss (alla i olika) vände jag hem för frukost.

Därefter 8 bussen mot Huddinge och ett tre timmars möte.
På bussen/tåget läste jag "Hitta vilse". Ännu en gång får jag känslan av att jag kan göra det bättre.
Hur var det nu med upprepningar? Varför får etablerade författare skriva så och inte vi? ;)
( ska bli kul att höra om Kati kommer känna samma sak)
Har ca 130 sidor kvar och jag kommer läsa ut den. Återkommer!

Idag fick jag äntligen ha mina älskade röda skor. Har hittat en butik som säljer nästan samma fast turkosa. Funderar på att köpa dem.

Nu lapar jag sol på altanen med min läsplatta. ( Min iphone vill byta ut ordet läsplatta till läsålatta, vad är det måntro?) ;)
Tror jag blir kvar här i solskenet en stund.


Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Härligt i solen idag :-) Jag har varit ute större delen av dagen.
Ja du, säg det, jag tror helt att det inte ställs samma krav när man väl blivit antagen och skaffat sig en läsarkrets :-)

Svar: Jag tycker det är lite synd att jag blivit arbetsskadad, har svårt att njuta av en bok utan att "tänka" - `det där skulle jag stryka´.

2013-03-07 kl. 15:25:14

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

Men ifall tillräckligt många stör sej på sega partier hos etablerade författare då kanske de också måste skärpa sig. Å andra sidan, ibland gillar folk olika saker, så det kan ju hända att nån gillar också det du inte gillar.

Svar: Så kan det absolut vara. Klart att det är en smaksak. Innan jag själv började skriva på allvar, så tänkte jag aldrig på sånt när jag läste. Men nu har jag blivit arbetsskadad. Det är precis sånt som står som "fallgropar" när man läser om vad man ska undvika som författare om man vill lyckas att komma igenom nyckelhålet. :)

2013-03-07 kl. 16:43:30

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Kati

Jag läste bara inledningen och har för tillfället lagt undan den för Lauren Weisbergers. Den verkade mycket roligare och jag vet att jag brukar gilla hennes böcker. Men jag kanske återupptar den någon gång.

Svar: Det är knepigt med böcker man likaväl kan lägga ifrån sig, de måste ju sakna något. Lauren Weisbergers har jag aldrig läst Ska skriva upp på min "kolla upp" lista. :)

2013-03-07 kl. 18:24:52

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Kati

ps det är väl solklart vad läsålatta betyder: Läs och drick en latte! :D Alternativt läs och amma... :D Allattare betyder iaf amma på italienska.

Svar: :D Läs och latte, det ska jag göra idag. :D

2013-03-07 kl. 18:26:28

URL: http://katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback