Njuter av te i solen

Hela förmiddagen har jag jobbat med min dokumentärnovell.
Nu har jag äntligen rast på altanen. Täckbyxor på, vattendropp och smältande snö. Underbart.

Neddragningen av te intag går över förväntan, nu två koppar om dagen ( mot två kannor).
Visst har jag perioder med huvudvärk med det går nog snart över.
Även mitt ökade intag av vatten (2,5 liter) går mycket bra.
Känner mig lättare i kroppen sen jag kommit igång ordentligt med vatten.

Nu lässtund.
Jonas Karlsson har skrivit en novell som heter spår i snö. Kan det vara det han skriver om?!



Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Spårbilden är fin. Man får idéer.

2013-03-21 kl. 16:08:09

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Anonym

Jag har börjat på "Pojken som slutade gråta" av Ninni Schulman idag.

2013-03-21 kl. 18:22:20
Postat av: Lee Destino

Ja, hur går det med dokumentärnovellen? Börjar den bli klar snart? Ser fram emot den :-)

Svar: Nja, den är så svårt att skriva. Det är mycket lättare att skriva när man själv bestämmer allt som ska stå. Blir liksom inte en novell heller. Jag har skrivit den som en konversation mellan oss. Vet inte om det blir bra i slutändan. Svårt, svårt, svårt :/

2013-03-21 kl. 21:18:47

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Ja, det blir alltid lite mer tricky när historien liksom redan är skriven. Speciellt för sådana som oss som vill ha alla vägar öppna. Men det löser sig säkert :-)

Svar: Ja, precis. Jag har svårt att gå utanför boxen eftersom den handlar om en persons liv. Vi får se vad det blir av den. Jag tar paus från den idag. ;)

2013-03-21 kl. 21:36:35

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Anneli

Det låter härligt, både manusarbete och smältande snö.

Svar: Visst är det härligt med snödropp, då vet man att det inte är så himla länge kvar. Dock ligger det meter högar med snö i hela vår trädgård. Känns som vi kommer ha snö till juli.

2013-03-21 kl. 22:08:03

URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se
Postat av: Anonym

Åh vad mysigt du verkar hade det där i solväggen. Avundas dig. Sitter här på mitt kontor mot norrsidan. I helgen ska jag ut och suga i mig så mycket sol jag kan :-).

Svar: Jag sitter här nu i solen, det är kallt om fingrarna men det hettar i ansiktet. Riktigt skönt. Du får njuta i helgen, det ska ju bli bättre och bättre väder. Jiihaa! Visst längtar man till våren nu.

2013-03-22 kl. 09:07:54

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback