Runt, runt, runt...

Jag sitter runt. Brukar ni också ha såna dagar?
När det känns som att man bara går från stol till soffa till bänk till säng och bara sitter runt.
Man reser sig för att sätta sig någon annanstans.
Sån är min dag idag. Kan låta som om inget blir gjort, men det blir det.
För varje sittning har en anledning. Jag utför lite uppgifter här och där, sen är jag tillbaka där jag började för att jag kom på något jag glömt.

Om några timmar kommer jag sitta runt i skolan på olika möten, det blir så när man har många barn. När man som jag alltid försöker effektivisera genom att boka alla möten direkt efter varandra.
Otroligt egentligen hur väl jag brukar lyckas med just det.

Läser runt gör jag också, olika böcker och texter på olika ställen. Igår läste jag ut "Jag ringer mina bröder", när jag satt runt på olika tåg och bussar.
Idag läser jag runt bland mail, bloggar och en ny bok.
"Konsten att vara otrogen på Facebook".
Jag kan väl säga att den inte föll i god jord hos Stefan.
- Varför läser du sånt?...
Det kan man verkligen undra.
Jag gillar författaren, hon är en underfundig och rolig person och boken handlar egentligen om konsten att låta bli.
Med ens blev han lugnare. Stefan.

Solar runt gör jag också, så fort jag får tillfälle letar jag upp en solig plats att stanna upp på en stund. Att vända upp ansiktet mot strålarna. Blunda och känna värmen.
Det är en sån dag idag.

Brukar ni också gå i cirklar?


Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Tror att jag gör så mest varje dag. Sitter runt. Cirklar från det ena till det andra. Om det sen är uppgifter, läsa, skriva. Sällan så att jag kan hålla på med en enda grej hela dan så svar ja, jag sitter runt.

Svar: Ja, så är det väl för alla, det är bara det att vissa dagar känns det verkligen som om man går från en stol till en annan hela dagen. Tur att jag hann med en timmes promenad innan jag satt runt i alla fall. ;)

2013-03-27 kl. 13:44:10

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Lee Destino

Ja, jag har också sådana dagar ibland.
Ps. Hehehe, låter som en kul bok och min man skulle antagligen reagera likadant :-)

Svar: :D Författaren var så himla rolig att lyssna på. Så boken måste spegla hennes humor. Jag har inte kommit så långt än. Men jag återkommer sen. ;)

2013-03-27 kl. 15:13:50

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Kati

haha, kan förstå att han blev lite orolig.:) smart drag. Nu får han gå och oroa sig och vara extra omtänksam ett tag så du inte faller för frestelsen att gå från teori till praktik ...

Svar: Ha ha ha! Ja, vi får se hur det blir.

2013-03-27 kl. 16:47:17

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Emma

Jag har ofta sådana dagar. Fast jag är inte lika effektiv som du, tyvärr. (Jag är egentligen bara effektiv på jobbet känns det som). Jag brukar flytta runt på saker i stället, ändå känns det som att det i slutänden fortfarande är stökigt. Skumt beteende:o)

Svar: Det gör jag också ibland, stuvar runt prylar och det blir ingen skillnad. Ha haha. Vi är nog lite knäppa. ;)

2013-03-27 kl. 18:43:11
Postat av: askemm

Det var från mig alltså, inlägget ovan...

2013-03-27 kl. 18:44:00
Postat av: Carola

Springer jämt i cirklar. Undrar om det är därför jag är yr ibland :)?

Svar: Förmodligen är det så, du kanske ska gå runt i stället för att springa. ;)

2013-03-27 kl. 21:27:38

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Fia Filur

Jag sitter också mycket, mest i soffan, bor typ i den ... :)
Haha, nä det kan man undra varför man läser en sån bok :) men titeln var kul!

2013-03-28 kl. 08:40:41

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback