Bland maskrosor, text och daggmaskar

Blandar friskt mellan att läsa och att gräva upp maskrosor. Insåg snabbt att jorden var full av daggmaskar. Nu har jag samlat en hink full.
Tänk vad det ena leder till det andra. Bara för att jag ogenomtänkt började samla maskar ska jag nu köra barnen till sjön för att de vill fiska.
Lite oroligt frågar Emil:
- Men tänk om vi får fisk. Hur gör vi då?
Ja, hur gör man när man åker och fiskar utan föräldrar?
- Vi kastar nog i hela spöet då!

Hmm... Inte rätt svar. Men det löser sig nog. De flesta som fiskar vet ju att chansen att få napp är ganska liten.

Jag ropar lycka till innan jag lämnar dem vid bryggan.


Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Ha ha. Exakt varför jag skickar andra och fiskar. För vad gör man ifall man får napp.

Svar: Håller med, skulle aldrig ta i en fisk. Tycker ärligt talat det är jobbigt att ta i dött kött också när man ska laga mat. Och kyckling...hua...

2013-05-19 kl. 18:49:07

URL: http://skrifva.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback