Varför finns W?

Meja ställde just den frågan och jag har faktiskt inget svar på det. Vet ni?

Äntligen hemma igen. Det var inga frakturer, som tur var.
Eftersom jag gärna komprimerar allt som ska göras passade jag på att ringa veterinären ang svar på provet.
Tyvärr var odlingen inte klar, så det blir en stund hemma, sen åter iväg för att köpa medicin alt rätt sorts foder.

Nu tar jag rast, sätter mig i solen men en kopp te och läser högt ur Martrådar för min dotter.

Ang slutet på bok två. Så har jag inte hunnit fundera. Men jag kan i alla fall konstatera att slutet i första boken är jättebra! :) Alltid något!



Kommentarer
Postat av: Fia Filur

Det var en bra fråga! :)

Svar: Eller hur. Tänk om alla bokstäver i alfabetet hade dubbletter. :)

2013-05-03 kl. 15:16:28

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Lee Destino

Jag skulle tippa att w finns kvar för att den behövs mer och mer nu. Annars skulle den kanske plockats bort ur alfabetet (dock finns det ju dem som stavar sitt efternamn eller förnamn med w). Men eftersom vi lånar fler och fler ord från engelskan som webb (World wide webb) och sådana saker, gissar jag att den där bokstaven behövs. Men det är förstås bara min teori :-)

Svar: Ja, du har rätt. Att det behövs mer och mer. Men jag tror att Meja undrade varför det fanns från början och det kan man ju undra över. Med tanke på att V finns. Tänk om det fanns dubbel J och dubbel S också. ;)

2013-05-03 kl. 19:54:10

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

W finns för att mitt barn ska kunna skriva sitt namn...

Och läser du alltså boken högt för dottern? Wow. Så det blir två utlåtanden? Det ser jag fram emot (lite skräckslagen också).

Svar: Ja, hon har inte varit med helt från början, utan igår ville hon att jag skulle läsa högt. Så vi får se om du får ett helt utlåtande eller ett halvt från henne sen. ;)

2013-05-04 kl. 07:20:47

URL: http://skrifva.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback