1 timme har gått

Jag har inte skrivit en rad eller jo, faktiskt. Fast inte på mitt bokprojekt utan på en novell som behövde putsas lite. Skickade in den till Hoi förlag. Läste i tidningen Skriva att de ska satsa på E-noveller. (Fia Filur, såg du att jag skrev det på din blogg?) Jättekul tycker jag som även gillar novellformat.
Läste en tankeväckande artikel av Dag Öhrlund och var bara tvungen att skriva några rader till honom om den. Hoppas självklart på kloka svar, men just frågan jag ställde är nästan omöjlig att svara på. Beslutet ligger hos mig hur man än vänder och vrider på det.
Jag låg vaken länge igår och funderade på om jag ska göra "videoklipp" där jag sitter skönt tillbakalutad i favoritfåtöljen och läser högt ur mitt manus, bara för att skapa ett intresse. Vad tror ni om det? Kanske släppa 3-5 st korta videoklipp, som jag presenterar med en veckas mellanrum.
Jag gjorde så med några ljudklipp från första manuset. Fick jättebra respons på FB (eftersom min blogg är kopplad dit). Många ville höra mer och många undrade också när boken skulle släppas. Det gäller ju "bara" (inte alls så bara) att rätt personer ser och lyssnar på det.
Det är ju super inne att göra reklam för sig själv och sina talanger via videoklipp.
Hur som helst, måste jag sluta hosta först. Det är bara en tanke än så länge.
Ang ljudklippen jag la upp för länge sen så finns de fortfarande i arkivet här i min blogg om ni är nyfikna.
Det är dock råmanuset jag läser ur, så en hel del har finjusterats sen dess, men grunden är densamma. Det är från första manuset "Söder om söder".
De eventuella videoklippen tänkte jag göra från andra manuset. ;)


Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Videoklipp tror jag absolut på! Dessutom kan du ju använda dig av dem ifall du ger ut boken själv också, för att skapa intresse för din bok :-)

Svar: Ja, jag tror att det kan vara en bra idé. Vi får se! Det är i alla fall bra att tänka utanför boxen. ;)

2012-12-15 kl. 14:43:57

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Marianne

Vänta nu, tankesnurra Fia det är ju du och Filur det är din bror, är det någon, som heter både och?

Svar: Japp det är det! :)

2012-12-15 kl. 16:56:10
Postat av: Carola

Jättebra idé! Det gäller att vara kreativ inom marknadsföringen också. Jag har sett ett antal trailers till böcker men att se och höra författaren själv läsa ett spännande avsnitt ur sin bok gillar jag :-).

Svar: Tack! Ja, ju mer jag tänker på det desto mer tror jag på den idén. :) Du får se så småning om. :D

2012-12-16 kl. 16:06:01

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback