Bakslag

Idag är hela Sthlm (och övriga sverige- tror jag) insnöat.
Här som jag bor 3 mil söder om Sthlm, har de stängt skolan för att det är galet mycket snö. Jag har i och för sig lite svårt att förstå varför man stänger skolan efter halva dagen. När alla elever ändå redan är på plats. Min stora kille (13år) tog skidglasögon på sig när han gick till skolan i morse. Ett mycket smart drag då det var full snöstorm.
Inga bussar i hela Sthlm går, allt står still. Tågen går... ibland...!
Då är det rätt skönt att veta att man inte behöver gå ut.
Eller jo, vi får se hur det blir. Min son har karategradering idag på norra sidan stan! :O
Men jag tror inte vi kommer kunna ta oss dit, eftersom varken tåg eller bussar går.
Jag får inte köra bil på min medicin.
 
Idag har jag inte kommit igång med att skriva än. Det är rätt rörigt här med 3 barn som har överenergi och jag som går på sparlåga. Vi krockar lite här.
Nu har jag lovat min dotter att bygga lego en stund, sen ska jag skriva!
Eftersom jag räknar lite kallt med att vi inte kommer iväg ikväll så kan jag sitta och skriva då.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Tur att du slipper gå ut när det är ett sådant oväder. Sen finns det ju så mycket annat man kan pyssla med inomhus, så ingen skada är säkert skedd ändå. Förutom karategraderingen då :-)

Svar: Karategraderingen kom vi inte iväg på, inga bussar och tåg gick. Däremot tog jag en promenad, det är trots allt något lockande med ett sånt här väder. Vi har 80cm snö på vår uppfart! ;) Helt galet!

2012-12-05 kl. 14:50:09

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Kati

jag önskade också att jag hade ett par sådana där glasögon när jag gick till bussen imorse. Det snöade åt och från alla håll! Framför allt in i ögonen.

Svar: Helt galet väder! Men mysigt också! ;)

2012-12-05 kl. 17:52:04

URL: http://www.katarinapersson.com
Postat av: Anne Jonsson

Så smart av killen att ta på sig skidglasögon :-)!! Det var en riktigt bra idé. Ss där mycket snö har vi inte hos mig men några centimeter har vi allt. Det har singlat små flingor hela dagen här så naturen sen ren och vit och fin ut.
Håller med dig om att det är knasigt att stänga skolan när alla barn redan är där!

Svar: Vi har 80 cm snö på uppfarten! Helt galet. Men mysigt! :D

2012-12-05 kl. 22:48:14

URL: http://www.annejons.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback