Hemligheten bakom extra bra skrivardagar

Igår hade jag en mycket produktiv dag och skrev lika mycket som jag ibland gör på en hel vecka. Den lilla hemligheten bakom det är oerhört enkel.
Jag bad min son säga en siffra mellan 2500-5000. Han sa 3100.
Min tanke då var att över 3500 ord har jag skrivit på en dag förut, så jag ville bräcka även det.
När han kom hem frågade han om jag kom upp i 3100, då var det rätt skönt att säga 4403 faktiskt! ;)
Det är alltid lättare att hålla mål man lovar andra än sig själv tycker jag.
Idag tänkte jag också ha en produktiv dag då både torsdag och fredag går åt till annat.
Men idag hinner jag inte lika långt som igår. ;)... eller ... kanske.
När jag letade bilder på ord hittade jag det här
Kan det ge ännu mer energi åt skrivandet om man sover bland bokstäver? ;)
Kanske något att önska sig i julklapp!
 
Eventet som vi överraskade killarna med i helgen kommer ut på bloggen ikväll.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Det där med att sova bland bokstäver gillade jag. Tror jag ska anamma det :-D

Svar: Eller hur! :D Jag tror det ökar inspirationen! ;)

2012-12-11 kl. 12:44:37

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback