Nyårsmenyn bestämd!

Alltid svårt när man är många som ska äta, men nu har vi bestämt oss för att köra tapas. Samtliga familjer bidrar med ett gäng tapas. Det blir lite nytt. Känns kul! :D
Vad äter ni på nyår?
 
Eftersom det nu inte blev någon film idag, då vi inte kunde komma överrens om någon. (förutom den som var fullbokad). Så sitter vi nu här i soffan. 4 st sitter och "nördar" (vårt uttryck för att spela på telefon eller ps3:an) I det här fallet är det Ps3 och Call of duty Black ops 2. Såååååå tråkigt att jag blir stel i nacken!
 
Nä, jag ska nog gå in på bokus och se om jag kan skriva en recension på Hysteria. :) Hittade bara Hypnozia där igår, men idag kanske den finns.
Kan ju faktiskt ta min dator och nörda in mig i skrivarlyan och skriva lite. Eller varför inte sätta mig och läsa nu när alla andra är upptagna med sitt. Har fått en fin glöggflaska med lakritssmak !! En mugg sån ska jag ta med mig. :D Känns som den här kvällen blir bra trots uteblivet biobesök.
 
Råkar ni ha creme fraiche, rödlök och stenbitsrom över i kylen kan ni med fördel äta det på vanliga pannkakor. Hittade ett recept i expressen idag. Det var jättegott! :D
 
Jisses systembolaget har vi glömt... är det öppet på självaste nyårsafton tro? (för de har väl inte öppet på söndagar?)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Hoppas du hittar den på Bokus :-).
Lakritsglögg låter riktigt smarrigt, det har jag aldrig testat. Och ta det bara lugnt. Systembolaget är öppet på måndag, fast på en del orter stänger de tidigare än vanligt.

Svar: Jag har hittat och jag har skrivit! :D Lakritsglögg var så där... tänk dig vanlig glögg med smak av hostmedicin. Uh! Lät godare än vad det var. Skönt att bolaget är öppet. Tur att vi har hyffsat nära till storstan ifall jag missar öppettiderna här på "landet". ;)

2012-12-29 kl. 17:40:51

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Jaa, vad skoj! Då ska jag gå in och läsa och givetvis länka till den också på recensionssidan :-)
Då avstår jag nog att testa den glöggen hehe.

Svar: Det kanske tar ett tag innan den syns. Det stod att den ska godkännas först. Vet inte om de har personal så här på helgen. ;)Du gör rätt i att hoppa över glöggen... hua!

2012-12-29 kl. 18:06:23

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Gullan

Lärbrokonsum hade färsk hummer så det får det bli här i skogen!

Svar: Skönt att man alltid kan lita på konsum i Lärbro! :D Vi har inte handlat än, det får bli morgondagens business. Hälsa!

2012-12-29 kl. 18:37:02
Postat av: Lee Destino

Men stjärnorna syntes direkt, så jag har länkat. Får hålla koll då på recensionen tills den dyker upp :-)

Svar: Ja, jag såg det också. Konstigt, men bra! :D Den som väntar...

2012-12-29 kl. 18:57:38

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Anne Jonsson

SÅ mysigt det låter med din lilla stund för dig själv när de andra håller på med sitt. Och glöggen lät fantastisk! Njut!
Så roligt med tapas-fest och knytis med det temat, det blir hur bra som helst. :-)

Svar: Glöggen var inte god! :& Smakade som glögg med hostmedicin i.... uh! Normalt sett älskar jag lakrits. Ja, vi är nöjda som kom på det här med tapas, blir lite nytt och inte samma gamla vanliga typ entrecote med lyx potatis ;). Visst är det alltid skönt med en stund för sig själv. Nu ska jag bädda ner mig och börja på en ny bok. "Adjö det ljuva livet" heter den! Tjoho!

2012-12-29 kl. 20:39:13

URL: http://www.annejons.wordpress.com
Postat av: Fia Filur

Hoppas ditt nördande går bra :) Själv ska jag försöka peta ner några ord nu!

Svar: Jo, då! Det blev mest bloggnördande! ;) Hoppas det gick bra för dig med din "lilla" skrivkramp... eller ska vi kalla det ledighetskramp! ;)

2012-12-29 kl. 20:50:32

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Carola

Gott med tapas. Perfekt vid knytkalas. Här blir det stek och rotsaksgratäng och vaniljpannacotta till efterrätt.
Systemet har öppen mellan 10-14 på nyårsafton. Vi har lite vi ska komplettera så jag ska försöka vara där och hänga på låste klockan tio så jag slipper kön :).
Vi har skaffat oss en AppleTV så vi kan hyra film när vi vill. Man behöver dock antingen en Ipad, Iphone eller macdator och ett trådlöst nätverk. Annars finns det andra sidor på nätet där man kan hyra film genom datorn och dra en hdmi-kabel till TV´n från datorn. Väldigt enkelt och billigt.

Svar: Mm, låter supergott! Brukar också göra pannacotta, det är sååå gott. :DJa, vi lär väl också hänga på låset i morgon. Har inget hemma, så det gäller att inte missa öppet tiderna.
Ja, vi kan också hyra filmer direkt ner i tv:n, mycket praktiskt. Såg en grymt sorglig film igår Eight Below. Jättebra familjefilm, alla satt här och grät! ;)

2012-12-30 kl. 20:53:04

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback