Tomtar med baktankar!

Så här fin var vår tomte i år. Det var första året som vi var utan den "riktiga" tomten. Men det gick jättebra ändå.
 
Söta Meja <3
 
Nu har jag dock tomtar på loftet och är grymt sugen på att börja skriva igen. Detta har drivit mig till att ta en latte så sent som kl 21:00 och ni som följer mig här, vet att jag ligger sömnlös om jag dricker "kaffe" efter kl 14.00.
 
Detta gjorde jag dock med en baktanke.
 
För tänk nu om jag inte kan sova, då kan jag ju SKRIVA HELA NATTEN!!! :D
Just nu är jag dock jäkligt trött, så jag ska gå och lägga mig och läsa precis som vanligt och förmodligen blir jag pigg som en lärka när jag väl släcker lampan. Då mina kära vänner ska jag smyga upp när de andra gått och lagt sig. Sen kan jag sitta här i köket hela natten och knattra på mitt tangentbord. -ostörd-
Det låter väl som en mycket bra idé!?
 

Kommentarer
Postat av: Anneli

Härligt att du är tillbaka, precis som jag! :) Vilken helt underbar tomte måste jag säga! Hos oss kom två, en helt oväntad som yngste sonen sa var tomtemor. Hon "glömde" paketerna till barnen så tomtefar kom och ursäktade sin glömska fru, sedan var det ordning och reda igen :)
Jag tycker att din baktanke är lysande, hoppas det fungerade. Jag skulle gjort samma sak själv om jag inte varit både trött och förkyld. Jag längtar efter mina manus så att jag snart knappt vet vad jag ska ta vägen :) Men, men min tid kommer! Snart hoppas jag!!

Svar: Tack! Visst är hon söt! :D Skönt att även tomten kan glömma, förstår ju att alla tomtar har haft mycket att göra kring jul. ;)Tänkte berätta om min natt i mitt blogg inlägg! ;)

2012-12-28 kl. 01:51:20

URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se
Postat av: Anne Jonsson

En helt underbar idé! Och vad mysigt det låter med att sitta i köket på natten och skriva roman... Berätta hur det gick! Skrev du storverket då?

Svar: Det händer titt som tätt att jag sitter uppe hela nätterna och skriver, men egentligen gillar jag inte att vända på dygnet. ;) Men visst är det mysigt, tyst och lugnt!Skriver om natten i mitt blogginlägg!

2012-12-28 kl. 08:07:32

URL: http://www.annejons.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Ja, jag vill också veta hur det gick med skrivandet :-)
Får kanske tillämpa metoden själv. Det där med att skriva på natten.

Svar: Att skriva på natten är aldrig fel, flödet är som bäst då. Dock gillar jag inte riktigt att vända på dygnet. Jag bloggar om min natt om en stund. ;)

2012-12-28 kl. 09:25:48

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Carola

Vackra ögon tomten har :). Är också nyfiken på hur det där skrivande gick. Somnade du trots allt :)?

Svar: Visst har hon fina ögon! :D Jag gör ett inlägg om min natt! :D

2012-12-28 kl. 11:59:54

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

Vilken ursöt tomte! Vi hade en sån här också. Fast vi har alltid haft såna där barntomtar för hur mycket jag än gillar julen, så några tjocka farbröder vill jag inte träffa på, det är ungefär som folk brukar säga om clowner... Skrämmande saker. Och så undrar jag hur det gick med nattskrivandet? Fungerade latten eller somnade du?

Svar: Tack! Ja, hon är så fin Meja! :D Jag förstår hur du tänker, extra läskigt att barnen ofta blir manade att "krama tomten"... hua... Han är ju läskig redan från början. Jag tänkte skriva ett inlägg om min natt! ;)

2012-12-28 kl. 12:02:11

URL: http://skrifva.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback