Vad är din kreativa kärna?

Det finns så mycket bra i "Att skriva" av S King.
 
Han skriver tex:
 
* När du skriver en story så berättar du den för dig själv.
* När du redigerar den är det din uppgift att ta bort sånt som inte hör till storyn.
 
* Skriv med dörren stängd, redigera med dörren öppen.
 
Det ligger mycket i dessa meningar. Han skriver också att:
* Läsning är författarlivets kreativa kärna *
Vilket jag kan skriva under på! :D
 
Allt man läser, ser eller hör drar igång fantasin och nya uppslag föds hela tiden.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Det skriver jag också under på :-D Den där boken gav mig väldigt många aha-upplevelser i mitt skrivande.

Svar: Ja, den är grym! :D

2012-12-02 kl. 18:27:29

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Anneli

Precis så är det ju! Så ska jag försöka tänka nu när jag håller på att slutredigera.

Svar: ;) Det gör du helt rätt i! Lycka till!

2012-12-03 kl. 00:39:45

URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback