Midsommarafton inte bara nöjen!

 
Midsommarafton är en blomstrandehögtid med en mycket svart baksida. Varje år sker otaliga olyckor just under midsommarhelgen. Så även i min bok.
Sara min huvudperson blir våldtagen och hennes bästa väninnas dotter drunknar under en tonårsfest på en ö i stockholms skärgård. Just midsommar är komplex och därför mycket rolig att skriva om.
Själv var jag på Gröna lund i glada vännerslag, mina barn fick bestämma i år och vi fick prioritera bort vår traditionella fest. Måste säga att det var "frisk fläkt" att göra någonting helt annat. Vi blev 16st som röjde runt på gröna lund och vi fick med oss minnen hem som vi aldrig kommer glömma.
Vad gjorde ni på midsommar?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback