Möt mig och mina karaktärer och läs min synopsis

Just nu lever jag min dröm och önskar att alla fick chansen att göra det för en stund någonstans mitt i livet. Redan när jag var liten skrev jag i "Mina vänner" att jag ville bli författare under rubriken "vill jobba med". Nu är det nära. Skriver på ett manus, är nu uppe i 237 sidor och ska nu börja det svåra jobbet med att knyta ihop berättelsen.

Min blogg kommer att handla om just skrivprocessen och även en del om mitt vardagsliv som jag lever med min extremt aktiva familj. Här ryms en blandning av sportcykling, karate, cheerleading, breakdance, showdans, fotboll, löpning, skateboarding, simning och motion i alla former. Det är absolut inte så att jag utför allt detta utan det är en stor del av familjens aktiviteter. Vi är fem personer och en underbart silkeslen och långhårig katt.

Mina karaktärer som ni kommer kunna följa här är Sara, Vanja, Per, Lars, Anna. De andra karaktärerna får ni möta i min kommande bok. (när jag väl hittat ett förlag som vill ge ut den!)

Läs min synopsis:

Det är midsommar år 2010. I en söderförort till Stockholm rasar Saras liv plötsligt samman efter en grov våldtäkt.
Samma helg mister Vanja sin dotter Tina i en drunkningsolycka.
Håller Vanja på att bli galen, när hon plötsligt hör sin döda dotters röst och känner hennes närvaro.

Anna och Lars träffas på en fest där Lars dras in i en värld av droger som leder till ett tungt beroende. Anna visar sig dölja en hemlig ritual.

I berättelsen möter ni fler komplexa människoöden.

Välmött!  


Kommentarer
Postat av: Rosanna

berätta mer!!!

2012-06-03 kl. 20:32:03
Postat av: Stefan

Hur ofta kommer du skriva? Varje dag?

2012-06-03 kl. 20:56:16
Postat av: Agneta W

Det här måste man ju bara följa. Undrar som Stefan här ovan: hur ofta kommer du att skriva?

2012-06-03 kl. 22:33:38
Postat av: Jenny

Förhoppningsvis varje dag! Kul att ni vill följa med i mitt skrivande.

2012-06-03 kl. 23:03:47
Postat av: Linda

Vad roligt att följa dig här också! Välkommen till bloggarnas värld!



Kram Linda

2012-06-05 kl. 10:11:20

URL: http://casaranieli.blogspot.se/
Postat av: Jenny

Tack Linda! Vi kan ju länka till varandra! :) Är din blogg fortfarande bara för nära och kära?

Kram J

2012-06-05 kl. 17:03:36
Postat av: Linda

Yes, fortfarande bara för den exklusiva skaran med tanke på familjernas yrkesval. Kanske lika bra det... fast man får inte så många läsare då förstås :-/ hälsa familjen! Kramisar

2012-06-05 kl. 19:54:25
Postat av: Jenny

Som vanligt kommer jag inte åt din blogg, får att jag ska logga in på gmail och lägga upp ett bloggkonto där, när jag klickar på din länk. Mycket märkligt.

/ Jenny

2012-06-06 kl. 08:38:01

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback