Text, text, text...

 
Jag blir vimmelkantig av all text jag ska redigera, det går sakta framåt trots att jag jobbar stenhårt. Om ni visste hur många ju, nu, bara, om och men jag har redigerat bort. Hur kommer det sig att alla dessa små ord ska in överallt när jag har ett skrivarflow... nu är det knappast flow när jag ska redigera bort dessa, vågar inte heller klicka på "ta bort alla", eftersom vissa av dem faktiskt behövs i texten.
 
Sen kan man ju ha helt andra flow i livet och det känns som jag har det just nu... mer om det i höst! ;)

Kommentarer
Postat av: Kati

I know!!!
Jag brukar använda sökfunktionen och gå igenom dem en och en. Och jag har en hel del favvo-ord... men rackarns vad bra det låter sedan när man trimmat bort dem. Hela texten blir mer kompakt och effektfull.

Svar: Ja, jag märker tydlig skillnad, inte en massa flum flum. ;)

2012-06-28 kl. 18:56:53

URL: http://katarinapersson.blogspot.se/
Postat av: Carola

Ibland skrattar jag åt mig själv och undrar hur jag egentligen tänkte när jag ser knasiga formuleringar. Men när man skriver i flow gäller det bara att haka på och inte hämmas av så små bagateller som 'ju', 'och', 'men' och så vidare. Det fixar sig som sagt i redigeringen. Ibland är hela stycken väldigt irriterande. Jag har en förmåga att överbeskriva och inte lite till läsarens fantasi. Allt sådant ryker i min redigering (hoppas jag) :p.

Svar: Ja, det är lätt att missa upprepningar. Man blir så van vid hur texten ser ut så man inte seer vad det står tillslut.

2012-06-29 kl. 08:06:38

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback