08- Med rätt att skriva!

Hör upp mina skrivande vänner!
Idag utser jag mig själv som grundare för gruppen "08- Med rätt att skriva". Tanken med gruppen är att alla inom 08-området ska kunna träffas över en fika och byta ideér med varandra.
Jag har nu tagit beslut om att detta kommer att ske på Kafé Voltaire i Farsta Centrum SISTA ONSDAGEN i varje månad med start kl 17:30.
Varför jag valt detta, jo, dels för att jag själv har ganska långt till stan och dels för att många som skriver bor på söder. ( i alla fall i min bekantskapskrets). Kaféet valde jag för att det är stort och det finns plats för många likasinnade.
Här behövs ingen deltagarlista, utan den som vill trillar helt enkelt in där och slår sig ner.
Ja, jag vet... inte helt smart att starta något så här nära jul, men... jag tänkte så här:
Första tillfället blir alltså den 28/11. Eftersom nästa ordinare tillfälle är den 26/12 tycker jag att vi som träffas den 28/11 bestämmer på plats om vi kör den 26/12 eller om vi skjuter på den något.
Sprid nu detta till era skrivande vänner. Jag kommer lägga upp detta på två ställen till där det når ut till många.
Hur vi ska känna igen varandra när vi ses?... Vad sägs om... hmmm... att alla bär en bok i höger hand?! ;)
Om ni undrar över namnet på gruppen så surfade jag på siffrorsbetydelse. Här lyckades jag pricka in en dubbelbottnad betydelse som jag är rätt stolt över.
1. 08:or är vi allihopa i sthlm
2. 0:ans betydelse är "Allt eller inget, gränslöshet och evighet".
8:ans betydelse är "självförverkligande, målmedvetenhet, ihärdighet, fokusering, balans, livsmål, kraft, mod, styrka att uttrycka sin åsikt, kontroll och envishet".
Känns som att alla som skriver måste ha många mått av detta.
 
Hoppas ni gillar min idé och till mina bloggande vänner ute i landet, självklart får ni trilla förbi om ni har möjlighet och är i krokarna.
Så här har min dag sett ut. Och ni som vet att jag läser ca 2 deckare per år, ska veta att detta är min första i år.(dessutom min första Mari Jungstedt)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kati

WOWWW, tack för superbra initiativ, klart jag hakar på. Det ska bli jättekul! :)

Svar: KUL! :D Sprid till dina vänner, så vi blir många. Hojta gärna till en vecka innan om du tar med några. Kanske måste jag boka bord! :D Ska bli grymt kul!

2012-11-04 kl. 17:15:36

URL: http://www.katarinapersson.com
Postat av: my life

Å jag kan verkligen rekomendera "Eldvittnet" Av Kepler. Jag är inte så mycke för deckare men denna kunde jag inte släppa taget om. Fast smaken är som baken =)

Svar: Välkommen till min blogg!Tack! Jag ska komma ihåg den när det drar deckartarmen! ;) Tack för tipset! :D

2012-11-04 kl. 17:56:03

URL: http://www.meandmycow.blogspot.com
Postat av: Lee Destino

Jag hade gärna hakat på om jag bott närmare. Men jag hoppas ni får jätteskoj på era träffar :-D

Svar: Ja, det är synd att du bor så far away! :,(

2012-11-04 kl. 18:38:53

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Carola

Vilket bra initiativ! Synd att jag bor så långt bort annars hade jag också hakat på. Bra för er ändå som bor i närområdet :). Nu blev jag avis men jag kanske hittar min egen grupp så småningom :).

Svar: Ja det är synd! Men du kanske ska starta en egen grupp, så får du säkert loss folk där du bor! ;)

2012-11-04 kl. 21:24:11

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Fia Filur

Åh, låter jättekul! Tyvärr bor jag ca 4,5 timmes resväg från Sthlm... Annars hade jag absolut hakat på.

Svar: Jaha, jag trodde du bodde i Örby i Sthlm! ;) hi hi hi.. tänk så fel det kan bli. Synd att du bor så långt bort!

2012-11-05 kl. 08:54:59

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Agneta

Återigen önskar jag att jag bodde närmre Stockholm. En träff hade varit så kul och spännande, och kanske en knuff i rätt riktning! :)

Svar: Ni får flytta hit! ;)

2012-11-05 kl. 09:54:11

URL: http://stortosmatt.blogspot.com
Postat av: Fia Filur

Hihi, det är lite lurigt med samma namn på olika orter :)

Svar: Ja, visst är det! Det borde förbjudas ;)

2012-11-05 kl. 16:59:11

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Anneli

Tack för inbjudan! Du anar inte hur gärna jag hade kommit på något som låter så trevligt, men jag bor i Skåne så det är omöjligt. Hoppas att ni blir många och får mycket trevligt!

Svar: Jaha, synd! :(

2012-11-05 kl. 22:06:25

URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.com
Postat av: Heléne

Såg det här via Katarina Perssons blogg och det vore ju superskoj att ses. Älskar såna här initiativ. Är givetvis på!!

Svar: Kul! Välkommen! :D

2012-11-06 kl. 12:58:54

URL: http://writefully-by.blogspot.com/
Postat av: Johanna Wahlsten

Å, roligt initiativ! Jag ska göra vad jag kan för att ta mig dit i tid.

Svar: Kul! :D Droppa in när du kan, tror att centrum stänger 20,00, så ju tidigare du kan komma desto bättre! Så känn ingen press att du måste vara där exakt 17:30.

2012-11-06 kl. 13:19:13

URL: http://johannawahlsten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback