2267

Så där ja, dagens ord är skrivna. Snart trillar ungarna hem och då får jag ingen skrivro.Dags att ta tag i några "att göra grejer" innan jag ska till stan för Filmmanuskurs. Väskan ska packas med filmmanus och en liten fika till vår lilla rast.
Har ni problem med att låtar fastnar och stannar i dagar, ibland i veckor? Den här har stannat hos mig...
 
"där borta vid pilen
har jag lagt min far
En anonym una
är allt som finns kvar
 
fast jag fann aldrig modet
till att säga adjö
jag trodde väl aldrig
att du kunde dö"
 
Man kan ju tro att jag är modfälld idag, men så är det inte. Tycker bara att den är så fin. :)
 
Missa inte "Klubb08" som jag startade igår, där vi skrivande vänner träffas i verkliga livet och byter erfarenheter. 28/11 i Farsta Centrum Kafé Voltaire kl 17:30. Hojta till hur många ni blir, så bokar jag bord! Välmött!

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Jag har ständigt låtar som fastnar i skallen. Speciellt som jag ofta lyssnar på musik när jag skriver. När sedan skrivpasset är över, är tydligen inte låtarna slut, för de går runt, runt i huvudet fast jag har stängt av musiken för länge sen :-D

Svar: Ja, det kan vara både enerverande och mysigt. Såg du "så mycket bättre" i helgen? Det var uggla som sjöng den sången. Helt suveränt fin!

2012-11-05 kl. 18:01:08

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Jo, det gjorde jag. Gillar också Uggla väldigt mycket :-D

Svar: Ja, shit vad bra den var, jag satt med tårar i ögonen under hela låten!

2012-11-06 kl. 14:31:29

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback